۱۰ آسمان خراش در حال ساخت و در حال توسعه

آسمان خراش های در حال ساخت | 10 آسمان خراش در حال ساخت و در حال توسعه

پروژه های متعدد دیگری نیز در حال طراحی هستند، ولی این لیست نشان دهنده پروژه های آسمان خراشی است که در حال ساخت و کامل شدن می باشند.

برج جده

(جده، عربستان سعودی: ۱۰۰۰ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۱)

این آسمان خراش احتمالاً اولین آسمان خراشی خواهد بود که یک کیلومتر را رد می کند، نه صرفاً چون در حال ساخت می باشد و توسط جیب های پرپول شاهزاده میلیاردر سعودی الولید بن تلال حمایت می شود، بلکه چون توسط آدریان اسمیت طراحی شده است.
معماری که شاهکارهای وی شامل مرکز هنکوک و برج خلیفه می باشد، اسمیت برج جده را به عنوان نسخه بعدی برج خلیفه طراحی کرد، تکه هایی از فولاد و شیشه که با شکل مثلثی خود یادآور نخلی است که در حال باز کردن برگ های خود می باشد. این آسمان خراش که مرکز یک حومه نوساز می باشد، رکوردها را خرد می کند، با ۱۵۷ طبقه (محل هلی پد پیشنهادی) مکان های دیدنی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد و حتی یک نوع کاملاً جدید از آسانسور، کابین سریع دوطبقه را به نمایش می گذارد که توسط یک کابل جدید از فیبر کربن بین طبقات حرکت می کند. شاید شگفت انگیزتر این باشد که قرار بوده ساختمان به بلندای یک مایل باشد، اما مهندسین دریافته اند که زمین شناسی اطراف برای تحمل چنین سازه ای مناسب نیست.

مردکا PNB118

(کوالالامپور، مالزی: ۶۴۵ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۱)

توسعه دهندگان این ساختمان امیدوارند که این آسمان خراش کریستالی به مانند برج های پتروناس که هنوز بلندترین سازه های دوقلوی جهان هستند، باعث رونق شهر شود. این یک پروژه عظیم برای شرکت استرالیایی معماران فندر کتسالیدیس می باشد که متصل به مجموعه ای از برج ها در ملبورن می باشد.

 

مردکا PNB118

مرکز سرزمین سبز ووهان

(ووهان، چین: ۶۳۷ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۱۹)

پروژه دیگری که توسط شرکت معماری آدریان اسمیت + گوردون گیل طراحی شده است، این برج در حال ساخت در مرکز چین یک شکل منحنی سه پایه مانند منحصربه فرد را ارائه می کند که باریک می شود و یک گنبد را تشکیل می دهد تا مقاومت باد را کاهش دهد. کل سازه، از لابی های عظیم تا گوشه ها با شیشه منحنی شکل گرفته اند که یک شکل سیال را ارائه می کنند و رد مصالح ساختمانی را کاهش می دهند. برای افزودن منحصر بودن، نوک این برج دارای یک کلاب با عضویت خصوصی است.

برج گرند راما ۹

(بانکوک، تایلند: ۶۱۵ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۱)
نمادی از پیشرفت های اخیر در پایتخت تایلند، به مانند خطوط ترانزیت در حال ساخت که مناطق حومه را به منطقه تجاری مرکزی متصل می کند، این برج بلندمرتبه یک نقطه برجسته در رشد مداوم بانکوک به عنوان یک مرکز فعالیت خواهد بود. این برج که مطابق با یک پادشاه تایلندی مشهور نام گذاری شده است و بلندترین ساختمان جنوب شرق آسیا خواهد بود، شامل یک هتل شش ستاره خواهد بود و یکی از نقاط برجسته مرکز شهر خواهد بود که دارای پلان شاهکاری توسط اسکیدمور، اوینگز و مریل خواهد بود.

 

برج گرند راما 9

برج ۱ مرکز مالی جهانی

(شنیانگ، چین: ۵۶۸ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۰)
مروارید شمال، آسمان خراش ۱۱۱ طبقه با کاربری های مختلف شامل یک دهانه دایره ای به سمت نوک برج به همراه یک نمایشگاه خودرو در بالاترین طبقه و یک برج خواهر کوچک تر می باشد که هر دو توسط اتکینز طراحی شده اند. این برج که در Golden Corridor در منطقه تجاری مرکزی شهر قرار دارد، اشاره ای به تاریخ منطقه ای نیز دارد؛ سایبان ها برای یادآور کردن چادرهای Qing Dynasty طراحی شده اند.

مرکز مالی CFT تیانجین

(تیانجین، چین: ۵۳۰ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۰)
این برج شیب دار که توسط اسکیدمور، اوینگز و مریل و با رعایت استانداردهای LEED Gold طراحی شده، دارای یک نمای کریستالی است که انحنای قاب ساختمان را برجسته می کند. برای این آرک ها و انحناها ریتم و دلیلی وجود دارد: همراه با تهویه های قرارگرفته به صورت استراتژیک، این شکل تشکیل گردباد را کاهش می دهد که به شدت نیروهای باد تأثیرگذار بر برج را می کاهد.

برج زون چین

(پکن، چین: ۵۲۸ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۱۸)
این برج که از روی یک ظرف برنزی یا سرامیکی طراحی شده برای نگهداری شراب به نام زون مدل سازی شده، به زودی در گستره جدید منطقه تجاری مرکزی پکن برپا خواهد شد. این برج که توسط شرکت معماری بین المللی فرلز با کمک مهندسی ایراپ و KPF به عنوان معمار طراح و اجرایی طراحی شده، یک برج مقعر و منحصربه فرد با فضای مجزای اداری، کلاب خصوصی و یک عرشه دید منظره می باشد که فضای با اجاره گران در طبقات بالایی و یک لابی ورودی دراماتیک در طبقه همکف ارائه می کند. علاوه بر داشتن عنوان بلندترین ساختمان چین، برج زون همچنین در یک منطقه زلزله خیز شدید بلندترین سازه خواهد بود که بر بادبندهای فولادی-بتنی و یک هسته بتنی برای پایداری متکی می باشد.

برج مرکز اسکای فیم

(نانینگ، چین: ۵۲۸ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۱)
این برج که به نام برج تیانیو نیز شناخته می شود، دارای ۱۰۸ طبقه است که جزئیات رسمی چندانی منتشر نکرده است. برخی از نظرات در یک صفحه بحث و گفت وگو در Skyscraper City عنوان کرده اند که نام ساختمان برگرفته از توسعه دهنده می باشد.

 

برج مرکز اسکای فیم

اورگراند اینترنشنال

(هفی، چین: ۵۱۸ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۱)
این برج منحصربه فرد که توسط اتکینز و با کمک تورنتون توماستی به عنوان مهندس سازه طراحی شده است، با هفت بخش عمودی بناشده برای تجهیز سیستم هسته ای پایه، یادآور طرح بامبو می باشد. این سازه چند کاربری شاهکار مرکزی منطقه تجاری مرکزی در هفی، شهری در مرکز شرقی چین، خواهد بود.

همچنین مشاهده کنید: بانک اطلاعات ساختمان

برج پارک مرکزی

(نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا: ۴۷۳ متر، اتمام تخمینی سال ۲۰۲۰)
یک سازه آمریکایی کمیاب در لیست ۱۰ تایی، این افزونه جدید به Billionaire’s Row در منهتن، طراحی دیگری از آدریان اسمیت + گوردون گیل می باشد که تحت الشعاع زمین خواری بوده است، مخصوصاً به دنبال افزونه های جدید در بازار مسکن بالای شهر. بر اساس یک گزارش جدید، عنوان می کند که توسعه دهنده ۲۰ تا از پلاک های این برج را به میزان ۶۰ میلیون دلار یا بیشتر قیمت گذاری خواهد کرد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است