آشنایی با دوربین مداربسته و انواع آن

آشنایی با دوربین مداربسته و انواع آن

اختراع دوربین های مداربسته دقیقاً یکی از راهکارهای باارزش در راستای افزایش امنیت محیط است، دوربین هایی که امروزها اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. حال با توجه به این مقدمه شما را دعوت می کنیم تا مقاله راهنمای آشنایی با انواع دوربین مداربسته را مطالعه نمایید. مقاله ای که می تواند در راستای یک انتخاب بهتر به شما کمک کند، پس با پرشین سازه همراه باشید.

دوربین مداربسته چیست؟

سیستم نمایش مداربسته و یا همان دوربین مداربسته همان طور که از نام آن پیداست به مجموعه دوربین هایی گفته می شود که ممکن است در یک و یا چند محل نصب گردند، ثابت بوده و قابل رؤیت یا پنهان سازی در محیط های مختلف را دارا می باشند. جالب است بدانید که این دوربین ها در حالت کلی به یک دستگاه پردازشگر تصویر متصل هستند و به دو دسته دوربین های آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند.

تاریخچه دوربین های مداربسته

نخستین سیستم مداربسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های وی دو نصب شد؛ که درواقع یک مهندس آلمانی بنام «والتر بروچ» مسئول نصب این نوع سیستم بود.

از طرف دیگر در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۹ مربوط به محصولی با نام دوربین های ویرکون بود که در تبلیغات به عدم مجوزگیری آن بسیار تأکید می شد. ازآن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد. این موفقیت بسیار بزرگی بود چراکه این دوربین ها قابلیت ارسال تصاویر را همراه با صدا به زمین داشتند.

جالب است بدانید که اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۷۳ بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرائم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرائم ایفا نکرد. تا اینکه در سال ۱۹۸۰ دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد چراکه به نظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر و بهینه تر در مقایسه با به کارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرائم باشد.

به تدریج برخی از حرفه ها و مشاغل بخصوص آن هایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند. در سال ۱۹۹۰ دستگاه های ضبط تصاویر دوربین ها تنها باقابلیت «ضبط بعد از شناسایی حرکت» وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار گسترده و محبوب کرد چراکه تا قبل از آن، دستگاه های ضبط تصاویر تا حد زیادی ازنظر میزان حجم ذخیره و قابلیت ها بسیار محدود بود. لازم به ذکر است که از نیمه دوم سال ۱۹۹۰ بود که پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.

همچنین در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته خیلی زود بسیار متداول شد، به طوری که شهر نورفولک انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین های مداربسته در آن نصب شدند. به طورکلی در دهه میلادی بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافته و جایگاه خود را در بحث امنیت محیط پیدا کرد.

دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته بر اساس محل نصب

  • دوربین مداربسته داخلی

دوربین های مداربسته ای که در فضاهای داخلی نصب می شوند با نام داخلی یا این دُر (indoor) شناخته می شوند. نصب دوربین مداربسته این دُر علاوه بر تأمین امنیت، می تواند باهدف نظارت بر پرسنل و کارمندان، جلوگیری از نزاع، بررسی رفتار مشتریان در یک فروشگاه، آنالیز و بررسی پروسه های تحقیقاتی و غیره نیز باشد. استفاده از دوربین های داخلی به طورمعمول در فضاهای مسقف مانند منزل، شرکت، دفتر کار و هر فضای سرپوشیده ای می باشد.

  • دوربین مداربسته خارجی

عبارت اوت دُر (outdoor) یا خارجی نیز به دوربین های مداربسته ای اطلاق می شود که در فضاهای خارجی و باز نصب می شوند. این دوربین های به دلیل اینکه تحت تأثیر آب وهوا و شرایط محیطی محل نصب بوده و در معرض باد، باران، سرما و گرمای شدید، نور خورشید و… هستند، بنابراین لازم است که ویژگی های خاصی داشته و از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند.

لازم به یادآوری است که دوربین های مداربسته خارجی باید طوری نصب شوند که در دسترس افراد خرابکار و سارقین نیز قرار نگیرند.

آشنایی با انواع دوربین مداربسته

به طورکلی دسته بندی انواع دوربین های مداربسته با توجه به سیگنال ها، شکل ظاهری و یا کاربردهای آن ها می باشد؛ که ما در این مقاله این نوع دوربین ها را به شکل زیر خدمتتان دسته بندی می کنیم.

ازنظر نوع سیگنال

  • دوربین های آنالوگ
  • دوربین های آی پی تحت شبکه
  • دوربین های دومنظوره

ازنظر شکل ظاهری و کاربردهای متناظر

  • دوربین های دام (DOME)
  • دوربین های صنعتی
  • دوربین های مینیاتوری
  • دوربین های آی آر یا مادون قرمز
  • دوربین های چرخشی (PTZ)

ازنظر قاب و پوشش

  • دوربین های ضد آب قاب بزرگ (پمپ بنزینی)
  • دوربین های مخفی
  • دوربین های قاب فانتزی

 

دوربین مداربسته

۱. دوربین های مداربسته سیگنال آنالوگ

به طورکلی این نوع دوربین ها را می توان نسل ابتدایی دوربین های مداربسته دانست که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواجی به نام امواج آنالوگ استفاده می کنند. درواقع صدا و تصویر این نوع از دوربین ها هر یک توسط کابل دو رشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از این سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم های اصلی را ایفا می کند.

کیفیت این دوربین ها همان گونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. جالب است بدانید که امواج آنالوگ همواره در معرض انواع نویز قرار دارند و همین نویز گیری نیز عاملی برای کنار رفتن آن ها به مرورزمان در کشورهای پیشرفته شد چراکه نویزهای مختلف الکترومغناطیسی و نویزهای ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ بوده و هست؛ بنابراین و به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات باکیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تأثیر بسزایی دارد.

درباره ی نقطه ضعف این نوع سیستم ها می توان بیان کرد که درزمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا به صورت بی سیم باشد، عملکرد مناسبی را شاهد نخواهیم بود. درواقع این روش کیفیت تصویر را بیش ازپیش تحت تأثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد، ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده ی ارسالی برای هر کس دیگر به سادگی فراهم است و همین مسئله می تواند عاملی برای عدم امنیت و اطمینان نداشتن از ارسال تصاویر بدون خطرِ دسترسی به دیگران باشد.

در کنار همه این مسائل برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست چراکه درنهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال (دی وی آر) استفاده می شود. دی وی آرها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. لازم به ذکر است که این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند. گرچه اخیراً بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های آی پی تحت شبکه متمایل شده اند اما هنوز نیز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است؛ که این مسئله در ایران را می تواند به علت نیاز به دانش شبکه ای دانست. بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور راه اندازی و نصب دوربین های آنالوگ آموزش می دهند و از آموزش های نسبتاً پیچیده شبکه ای در مورد دوربین های دیجیتال صرف نظر می کنند؛ بنابراین همین امر واردکنندگان دوربین های مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال سوق می دهد.

به طورکلی درباره ی مزایای دوربین های آنالوگ می توان به قیمت ارزان آن نسبت به سایر مدل ها، تنوع گسترده در بازار ایران و سادگی در نصب نسبت به دوربین های دیجیتال اشاره کرد.

درباره ی معایب دوربین های آنالوگ نیز می توان به کیفیت پایین تر آن نسبت به دیجیتال، امکان نویز پذیری بالا، هزینه بالای سیم کشی و ارتباط بی سیم با کیفیت پایین و ناامن اشاره کرد.

۲. دوربین های آی پی تحت شبکه

دوربین های آی پی تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتال نشان داده و این گونه دوربین ها از امواج کاملاً دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. به طورکلی برخلاف دوربین های آنالوگ، این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند و ضمن به کارگیری از امواج دیجیتال، آن ها را تحت بستر شبکه کنترل و مرتبط می سازند. درواقع هر دوربین همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه آی پی و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد که همین ویژگی تحت شبکه بودن در این دوربین های مداربسته مزایای زیادی را برای کاربران به همراه می آورد.

کاربرد دوربین های آی پی آنجایی نمود پیدا می کند که در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم یک امتیاز محسوب می شود. اینکه چگونه تصاویر با حداقل کابل ارتباطی و با بالاترین کیفیت ممکن به مرکز نظارتی منتقل شود تنها از سیستم های تحت بستر شبکه برمی آید. امروزه یکی از دغدغه های مردم، عدم تمایل به وجود هرگونه سیم ارتباطی است. به همین دلیل است که شرکت های جهان تمام تلاش خود را بر ارتباطات بی سیم متمرکز می کنند. درواقع در سیستم های مداربسته که نیاز به کابل ارتباطی است دوربین های تحت شبکه می توانند با ارتباطات سری و شبکه ای از افزایش تعداد سیم جلوگیری کنند. همچنین در دوربین های شبکه می توان از ارتباط کاملاً بی سیم نیز استفاده کرد.

دوربین های تحت شبکه ارتباط نزدیکی با شبکه جهانی اینترنت دارند. می توانند از شبکه داخلی به شبکه اینترنت متصل شوند و یا حتی مستقل از شبکه داخلی به اینترنت مرتبط شده و از آن طریق کنترل شوند. همچنین سیستم ضبط تصاویر سرراستی نیز دارد و به همین دلیل مفهوم ضبط دیجیتال جای خود را به مفهوم کاربردی تر ضبط شبکه می دهد.

در باب مزایای دوربین های آی پی باید مطرح کرد که این نوع سیستم ها با دارا بودن کیفیت بالای تمام دیجیتال، امکان استفاده بهینه از کابل های ارتباطی، امکان ارتباط بی سیم با امنیت در کنار امکان ارسال هم زمان تصویر، صدا و برق در بستر شبکه زبانزد می باشند.

در باب معایب دوربین های آی پی نیز می توان به قیمت بالای این نوع دوربین ها و محدودیت پهنای باندشان اشاره کرد.

۳. دوربین دومنظوره

دوربین های دومنظوره یکی دیگر از انواع مختلف دوربین های مداربسته آنالوگ است که در بازار ایران کاربرد فراوانی دارد. دوربین های دومنظوره در حقیقت نوعی از دوربین های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در این دوربین ها درست شده است. کیفیت آن ها آنالوگ و پایین خواهد بود و می توان از آن ها به صورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از دوربین های دومنظوره آنالوگ تنها درزمانی توصیه خواهد شد که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین به صورت مستقیم به شبکه حتماً موردنیاز باشد.

مشاهده کنید: قیمت شیشه سکوریت

۴. دوربین های گنبدی یا دام

به طورکلی دوربین دام یا گنبدی نوعی دوربین گنبدی شکل بوده که به عنوان دوربین های سقفی نیز بکار می روند. این دوربین ها بیشتر برای نصب بر روی سقف طراحی شده و در اشکال فانتزی و متفاوتی در بازار موجود است. صرف نظر از قابلیت دید در شب و یا نوع لنز یا نوع امواج مورداستفاده در این نوع دوربین ها به طورکلی به کلیه دوربین های سقفی گنبدی شکل دوربین دام گفته می شود.

۵. دوربین های صنعتی

استفاده از این دوربین ها برخلاف نامشان در بازار ایران، منحصر به مصارف صنعتی نیست. درواقع این دوربین ها به شکل مکعب مستطیل هستند که معمولاً قابلیت نصب لنز به صورت جداگانه روی آن ها تعبیه شده است. ازآنجاکه سایر دوربین ها قابلیت سوارشدن لنز یا تعویض آن را ندارند از این دوربین ها بیشتر در مکان هایی کاربرد و استفاده دارند که زوم یا فکوس مطلوب موردنیاز باشد. ولی به طورکلی دوربین های صنعتی با قاب و یا بدون قاب در داخل و یا خارج ساختمان ها مورداستفاده قرار می گیرند.

۶. دوربین های مینیاتوری یا مینی دوربین

دوربین های مینیاتوری یا مینی کمرا همان گونه که از نامشان پیداست دوربین های مداربسته کوچک و متداولی در بازار هستند که از آن ها بیشتر به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود. به طورمعمول این نوع از دوربین ها را در مکان هایی که قصد کاشت دوربین به طور نامحسوس را داشته باشند، به کار می رود.

۷. دوربین مادون قرمز

به کلیه دوربین ها که از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند دوربین های این فرا رِد یا مادون قرمز گفته می شود. جالب است بدانید که از این نوع دوربین مداربسته بیشتر در جهت تشخیص تصاویر در تاریکی مورد استفاده قرار می گیرند.

۸. دوربین های چرخشی (PTZ)

 دوربین های چرخشی به کلیه دوربین های مداربسته گفته می شود که قابلیت چرخش دوربین در جای خود به وسیله کنترل کننده را داشته باشد. به طورکلی از این نوع دوربین ها بیشتر در مواقعی مورد استفاده واقع می شوند که نیاز است که فرد تصاویر دوربین مداربسته را هم زمان نظارت کند؛ بنابراین می تواند با استفاده از قابلیت سیستم های مداربسته، دوربین را به هر جهت که چرخاند و در هر جهت زوم کرد. لازم به ذکر است که دوربین های اسپید دام یا چرخشی به دلیل تعبیه شدن موتور روی آن ها از قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین های مداربسته برخوردارند.

بیشتر بخوانید: روف گاردن یا بام سبز

۹. دوربین ضد آب

به هر دوربین مداربسته که قاب آن طوری طراحی شده باشد که از نفوذ آب به آن جلوگیری کند دوربین های ضد آب می گویند. ممکن است خود لنز نیز ضد آب (واترپروف) طراحی شود اما در بیشتر موارد این قاب دوربین است که به عنوان ضد آب شناخته می شود. همچنین دوربین هایی که باید در فضای باز استفاده شوند نیز می بایست از قاب های ضد آب استفاده کنند.

۱۰. دوربین مخفی

به طورکلی دوربین های مداربسته مخفی می توانند در هر شکل و اندازه وجود داشته باشند. ازآنجاکه استفاده از دوربین های مخفی کاملاً ابتکاری می باشد می توان آن ها را در هر جای ممکن جاسازی کرد. انواع پیش ساخته آن ها در قاب های مختلفی مثل قاب سیستم اطفاء یا قاب زنگ، ساعت دیواری، پریز برق موجود است.

دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته AI (هوش مصنوعی)

یک دوربین مداربسته AI یعنی از همه جهات تمام هوشمند؛ بنابراین ما در این مقاله و در این بخش جنبه های مختلف این نوع از دوربین را بررسی می کنیم که شامل:

قابلیت تشخیص عناصر جاندار از بی جان

شگفت انگیزترین ویژگی این نوع از دوربین ها و همچنین مهم ترین عامل جذب مشتری در مورد دوربین های مداربسته AI، قابلیت تشخیص تفاوت های بین عناصر طبیعی، حیوانات خانگی و انسان ها از عناصر بی جان است؛ بنابراین زمانی شما هشدار خطر را دریافت می کنید که یک مزاحم واقعی وارد محوطه ی منزل شما شده باشد و مزاحمتی از جانب هشدارهای خطر کاذب که دوربین های مداربسته ی قدیمی تر ایجاد می کردند، دریافت نمی کنید. در این راستا وجود انواع حسگرهای حرکتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

تشخیص چهره

امتیاز دیگر دوربین های مداربسته AI در راستای امنیت منزل و یا کسب وکار، عملکرد تشخیص چهره است، به این معنی که دوربین قادر است چهره های جدید و چهره های آشنا را تشخیص دهد؛ بنابراین شما می توانید ترتیبی دهید که تنها در صورت مشاهده چهره های ناآشنا به شما پیام هشدار داده شود. همچنین جالب است بدانید که دوربین های مداربسته AI قادرند تا شخص قابل توجهی را به خاطر بسپارند، برای مثال شخصی که دزدکی وارد منزل شما شده است و زمانی که دوباره آن شخص خودش را نشان دهد بلافاصله چهره او را تشخیص می دهند.

ردیابی اشیا

برای اولین بار، دوربین های مداربسته AI امکان ردیابی و تحلیل اجسام متحرک را فراهم می کنندبه عنوان مثال، اگر یک چهره جدید وارد منزل شما شود، دوربین مداربسته AI به صورت خودکار روی هدف زوم کرده و آن را مورد تجزیه وتحلیل قرار می دهد. درواقع در چنین حالتی یک تصویر واضح یا ویدیوی ضبط شده از شخص رؤیت شده به شما ارائه می دهد.

قابلیت تشخیص صدا

دوربین های مداربسته AI علاوه بر اینکه توانایی درک تصویر مشاهده شده را دارند می توانند صدای شنیده شده را نیز متوجه شوند و به نوعی همانند دستیار شخصی از شما دستور بگیرند.
این قابلیت منحصربه فرد به این صورت است که شما می توانید مستقیماً با دوربین مداربسته AI صحبت کرده و بگویید که در جستجوی چه چیز هستید و دوربین در طی ویدئوهای ضبط شده به آن دسترسی پیداکرده و به شما تحویل دهد.

نکاتی در باب نصب و استقرار دوربین های مداربسته

پس از معرفی انواع مختلف دوربین، اگر قصد خرید و نصی دوربین به عنوان یک فرد غیرمتخصص برای خود را دارید، ساده ترین راه پیش روی شما استفاده از دوربین مداربسته وای فای است. چراکه دوربین های وای فای یا بی سیم، هیچ سیم یا کابلی ندارند که نگران ضربه خوردن به آن باشید و همچنین با دوربین های بی سیم می توانید فیلم ها را از طریق تلفن هوشمند یا سایر وسایل اینترنتی خود مشاهده نمایید. درواقع راحتی در دسترسی به موارد ضبط شده ازجمله مهم ترین ویژگی های انتخاب این نوع از دوربین ها می باشد. با در نظر گرفتن این موضوع مکان هایی در منزل وجود دارند که می توان دوربین های امنیتی را آنجا نصب کرد که این موقعیت ها شامل:

۱. درب جلویی و پشتی

بیشتر مردم دوربین های مداربسته را جلوی در منزل خود قرار می دهند اما آن ها نسبت به درب پشتی بی توجه می شوند. در وهله اول راه ورود به داخل خانه برای سارقین درب پشتی می باشد؛ بنابراین این مکان ها می توانند موقعیت های استراتژیک و بااهمیتی تلقی شوند.

۲. مناطق پر رفت وآمد

اگر قصد جاسازی دوربین در محلی پر رفت وآمد را دارید، لازم است بدانید که مکان هایی که یک مزاحم برای دسترسی به سایر قسمت ها طی می کند شامل راهروهای ورودی و اتاق نشیمن می باشند. درواقع شما می توانید دوربین مداربسته خود را در جهت درست قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دوربین ها در مؤثرترین زاویه برای ضبط تصاویر قرار دارند؛ بنابراین راهروها و نقاط ورود به مکان های بزرگ بهترین نقطه برای قرار دادن این دوربین ها می باشند.

۳. اتاق خواب ها

سارقین در وهله اول علاقه خاصی به اتاق خواب ها و لوازم گران بهای داخل آن دارند، بنابراین ایده خوبی است که دوربین را آنجا قرار دهید. علاوه بر این، اگر می خواهید از دوربین های مداربسته برای مراقبت از کودکان خود استفاده کنید، دوربین را در اتاق بچه ها قرار دهید تا امنیت کافی برای ذهن شما و کودکانتان ایجاد شود.

نکاتی در باب نگهداری از دوربین های مداربسته

دوربین های امنیتی و اجزا و عناصر آن مانند هر چیز دیگر در خانه نیاز به نگهداری و مراقبت دارند؛ بنابراین لازم است تا به دوربین ها توجه لازم نموده و به بررسی آن ها در جهت درست عمل کردن بپردازید. با توجه به همین موضوع در اینجا به چند نکته درباره ی نگهداری از این سیستم ها می پردازیم.

تمیز نگه داشتن دوربین های مداربسته

سعی کنید لنز دوربین مداربسته خود را به صورت منظم تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که با گردوغبار پوشیده نشده باشد. یک دوربین مداربسته با دید تار نسبت به یک دوربین تمیز از کاربری کمتر برخوردار می باشد. شما باید لنز دوربین را تمیز و شفاف نگه دارید تا اگر کسی قصد به خطر انداختن امنیت شما را داشته باشد، پلیس بتواند به وضوح شخص را شناسایی کند.

مراقبت از اجزا تشکیل دهنده دوربین مداربسته

زمانی که دوربین ها را در فضای باز قرار می دهید، بخصوص در بوته ها و درختان اطمینان حاصل کنید که دوربین های مداربسته ضدآب باشند. اگر خانه شما در منطقه ای با باران های شدید و طوفان واقع می باشد، مطمئن شوید که دوربین ها به درستی کار می کنند و هیچ عاملی لنز دوربین را نمی پوشاند.

بررسی منظم باطری دوربین مداربسته

اگر دوربین های مداربسته شما سنسور حرکتی دارند، فقط حرکات شناسایی شده را ضبط می کنند. درنتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی شده و نیازی نیست شما ساعت ها فیلم بی مصرف ضبط کنید. با این حال از عمر باطری دوربین مداربسته خود آگاه شوید تا زمانی که نیاز شد آن را تعویض نمایید.

همجنین مشاهده کنید: اطلاعات ساختمان های در حال ساخت

جمع بندی

همان طور که در طول این مقاله جامع مطالعه کردید، دوربین های مداربسته را می توان ازلحاظ تکنولوژی ساخت، شکل ظاهری کاور، کیفیت تصویر، محل نصب و بسیاری از ویژگی های دیگر دسته بندی کرد؛ که در این مقاله ابتدا دوربین مداربسته را تعریف کرده و سپس انواع دوربین مداربسته را به زبان ساده خدمت شما توضیح دادیم. همچنین نکات لازم در راستای حفظ کارکرد و عمر مفید یک دوربین را نیز خدمت شما ارائه دادیم که امیدواریم مفید بوده باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است