۹مورد از استراتژی های بازاریابی در صنعت ساختمان

استراتژی های بازاریابی | 9مورد از استراتژی های بازاریابی در صنعت ساختمان

صنعت ساخت وساز، حتی در مقیاس کوچک، کارهای مختلفی را شامل می شود که شامل بخش عمده ای از مراحل قانونی، انجام کارهای زیادی درزمینه کاغذبازی اداری، مدیریت تعداد زیادی از زیردستان و همچنین خریدوفروش تن ها مصالح خام است که اغلب با نوسان قیمت ها انجام می شود، احتمالاً تهیه لیست کارهای پروژه طولانی است. انجام تمام این کارها زمان کم یا ناچیزی برای برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی باقی می گذارد. اگرچه ازنظر ماهیت با بسیاری از مشاغل دیگر متفاوت است، صنعت ساخت وساز نیز برای رسیدن به موفقیت به استراتژی های بازاریابی برنامه ریزی شده و اجراشده مناسب نیاز دارد.

استراتژی های بازاریابی

۱. تجارت خود را آنلاین کنید

تجارت ساخت وساز بدون شک تجارتی آفلاین است؛ شما هرگز نمی توانید خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهید؛ اما شما باید آنلاین شوید زیرا مشتریان شما بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین می گذرانند. مشتریان احتمالی شما بخش عمده ای از وقت خود را در سایت های اجتماعی و گشت وگذار در اینترنت می گذرانند و تبلیغات اینترنتی به صورت آنلاین به تجارتی اجباری تبدیل شده است.

اولین و بهترین چیزی که برای بازاریابی آنلاین تجارت خود نیاز دارید یک طراحی حرفه ای سایت می باشد.

برای ایجاد وب سایت برای شرکت خود، یک طراح وب استخدام کنید. به جزئیات توجه کنید تا وب سایت شما حرفه ای به نظر برسد و تمامی عناصر مهم یک وب سایت خوب را داشته باشد. وب سایت شما برای بازدیدکنندگان آنلاین همان دفتر شما برای بازدیدکنندگان آفلاین می باشد.

اگر دفتر شما، چه آفلاین و چه آنلاین، به خوبی ساخته نشده باشد، نمی توانید مشتری های خود را جذب کنید. شما باید در مورد خدمات خود، شرکت و مشخصات تماس دفتر آفلاین خود اطلاعات کاملی ارائه دهید. همچنین باید فرم تماس با ما داشته باشید تا مشتریان احتمالی شما برای پرسیدن سؤالات خود با شما در تماس باشند.

۲. یک برند بسازید

اگر خود را به عنوان یک برند معرفی کنید، وب سایت شما توسط مشتریان و همچنین موتورهای جستجو از اعتبار بیشتری برخوردار می شود. برای ساخت یک نام تجاری شما باید از خدمات طراحی گرافیکی حرفه ای استفاده کنید. این خدمات به شما کمک می کنند تا نام تجاری خود را بسازید و بازاریابی را برای نام تجاری خود انجام دهید. خدمات طراحی گرافیکی ساختمانی که ممکن است به شما در ایجاد نام تجاری و بازاریابی در آن کمک کند شامل موارد زیر است:

  • لوگوی برند – چهره تجارت شما
  • طراحی ماشین، کامیون یا ون – برای تبلیغ برند خود توسط یک وسیله نقلیه سیار، روش بازاریابی بسیار قدیمی ولی مؤثر.
  • طراحی بنر تبلیغاتی – برای تبلیغ برند خود در برخی گردهمایی های اجتماعی.
  • طراحی بیلبورد – برای نمایان کردن خود در بزرگراه های ملی و دیگر جاده های پرتردد.
  • طراحی کارت ویزیت – کارت دعوت نامه غیرمستقیم شما برای مشتریان.
  • تراکت ها و اعلانات – برای جلب توجه مردم.

دید استراتژیک، کلیدی برای ایجاد یک برند و ماندن آن در ذهن مشتریان آینده شما می باشد. با ایجاد نام تجاری، شما دلیلی بسیار جدی به مشتریان می دهید تا مشتری شما باشند زیرا یک برند آهنربایی است که حسن نیت را به خود جلب می کند. چرا فکر می کنید مردم از اینکه از تلفن اپل استفاده می کنند احساس افتخار می کنند؟ زیرا این یک برند با حسن نیت است! مردم دوست دارند نام خود را به یک برند خوب بچسبانند تا بتوانند انتخاب خود را به نمایش بگذارند، حتی اگر قیمت آن بالاتر از قیمت متوسط باشد.

 

استراتژی بازاریابی

۳. زمانی را روی بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

همان طور که برای نشان دادن دفتر خود به مردم، باید تابلوهای بزرگی را قرار دهید، برای نشان دادن جهت وب سایت خود باید از شبکه های اجتماعی به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی استفاده کنید. وقتی از شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم، پلتفرم های متعدد رسانه های اجتماعی در دسترس هستند. حال سؤال اینجاست که آیا باید از همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای هدایت مردم به دفتر خود از طریق وب سایت خود استفاده کرد؟ ۳-۴ تا از پلتفرم های شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید اما آن ها را به طور فعال به روز کنید.

سرویس تبلیغاتی در فیس بوک یک سرویس بسیار خوب است که در صورت دانستن هنر استفاده از آن برای سوددهی خود می تواند ترافیک مشتریان بالقوه را به شما ارائه دهد.

هنگام به اشتراک گذاری لینک وب سایت خود در صفحه رسانه های اجتماعی، فقط URL را کپی نکنید؛ چند جمله تاکتیکی بنویسید که بیننده را به کلیک روی لینک و رفتن به صفحه اصلی وب سایت خود ترغیب کند. دیده شده است که بیشتر سازندگان تصاویر ساختمان هایی که توسط آن ها ساخته شده است را پست می کنند. کار بدی نیست اما این بهترین کار برای انجام دادن نیست. اگر در حال اشتراک گذاری عکس هستید، حتماً تعدادی از ساخت وسازهای در حال انجام را نیز به اشتراک بگذارید. نشان دادن هر جنبه ای باعث شفافیت مشتریان می شود و به این ترتیب اعتماد به شمارا تقویت می کند.

۴. استفاده از بهینه سازی موتور جست وجو

درحالی که تبلیغات Google و Facebook گزینه خوبی هستند اما باید بابت آن ها پول بپردازید. اگر بدون پرداخت هزینه تبلیغات خود، همان مزایا را دریافت کنید چه؟ خوب به نظر می رسد و ممکن می باشد! کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط تولید محتوای مناسب برای تحت تأثیر قرار دادن موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان سایت خود انجام دهید. برای این کار، ابتدا باید نیازها و ترجیحات مشتریان خود را بفهمید.

از ابزارهای برنامه ریزی کلمات کلیدی کمک بگیرید تا بدانید کلمات کلیدی مخصوص صنعت شما چیست؟ هنگامی که کلمات کلیدی را بشناسید، مشتریان آینده شما برای جستجوی آنچه موردنیاز است از آن استفاده می کنند، شما باید محتواهای جذابی را حول کلمات کلیدی ایجاد کنید؛ اما مراقب باشید سعی نکنید موتورهای جستجو را با پر کردن کلمات کلیدی در یک محتوای بی فایده فریب دهید زیرا این امر باعث آسیب زیادی خواهد شد.

۵. خود را در فهرست آدرس های آنلاین قرار دهید

هنگامی که شخصی به موتور جستجو مراجعه می کند و در مورد بهترین ارائه دهنده خدمات در محل خود برای هر چیزی سؤال می کند، موتور جستجو به جای سایت های فردی ارائه دهنده خدمات، آدرس ها را ارائه می دهد؛ بنابراین کاملاً قابل درک است که چرا باید خود را در آن فهرست ها قرار دهید.

درحالی که خود را در فهرست ها قرار می دهید، حتماً جزئیاتی را که از شما می پرسد و می توانید ارائه دهید پرکنید. این به مشتریان کمک می کند تا شمارا بهتر بشناسند و همچنین بر رتبه شما در این فهرست تأثیر می گذارد. مرتباً آدرس ها را بررسی کرده و فوراً به هرگونه سؤال از طرف افراد پاسخ دهید و سخاوتمندانه به کسانی که پس از استفاده از خدمات شما بازخورد مثبت می دهند پاسخ دهید.

۶. هنگام تبلیغات خدمات خود بسیار دقیق و جزئی نگر باشید

هنگام ایجاد آگهی تبلیغاتی برای مشاغل خود، دستپاچه نشوید. طبیعی است که به همه بگویید که می توانید همه کارهای مربوط به صنعت خود را انجام دهید؛ اما باور کنید، نگرش نشان دادن همه کارها به یک باره می تواند قاتل بازاریابی مؤثر باشد. گفتن اینکه می توانید هر کاری را انجام دهید در هر تبلیغی می تواند کسل کننده باشد و حتی باعث ترساندن مشتری شود.

هر بار یکی از مهارت های خود را تبلیغ کنید. به عنوان مثال، تخصص خود را در ساخت آشپزخانه های مدولار تبلیغ کنید، روز بعد به مخاطبان خود بگویید که در ساخت جهانی طراحی ساختمان مهارت دارید، اما در یک تبلیغ دیگر تخصص خود را درزمینه ساخت حمام های قابل دسترس یا محوطه سازی نوآورانه نشان دهید. تبلیغات در چنین بخش های کوچکی مخاطبان شمارا درگیر خود می کند و شانس بازگشت آن ها به شما برای استفاده از خدمات را افزایش می دهد.

۷. با تجارت های مربوطه غیر رقیب رابطه ایجاد کنید

اگرچه مردم سعی می کنند از طریق موتورهای جستجو اعتبار یک کسب وکار را پیدا کنند اما هر زمان که بتوانند از کسی که به او اعتماد دارند سؤال کنند، مطمئناً این کار را انجام می دهند. می توانید از مشتری های گذشته خود ارجاع یا تبلیغات دهان به دهان دریافت کنید اما ممکن است دایره نفوذ آن ها خیلی بزرگ نباشد. با سایر مشاغل مرتبط با ساخت وساز ارتباط برقرار کنید ولی با رقیبان نه.

یک رابطه سالم با پیمانکارهای زیردست مثل معمار، برق کار، لوله کش، طراح داخلی، نقاش و … می تواند به شما ارجاعات بسیاری بدهد که منجر به تجارت واقعی خواهد شد.

 

استراتژی بازاریابی

۸. برخی موارد را به صورت رایگان منتشر کنید

مشتریان همیشه به سمت هر پیشنهادی که چیزی را به صورت رایگان دریافت کنند جذب می شوند و اگر آنچه را دریافت می کنند دوست داشته باشند، به راحتی برای برقراری ارتباط با ارائه دهنده آن، پول خرج می کنند. به عنوان یک کارشناس صنعت ساختمان، می توانید دانش خود را به صورت رایگان به مشتریان خود منتقل کنید. اگر نکات و ترفندهای شما به مشتری شما در حل مشکل کوچک خود به تنهایی کمک کند، مطمئناً در صورت نیاز به کارهای بزرگ به شما مراجعه می کنند.

همچنین می توانید از بازدیدکنندگان سایت خود بخواهید که در خبرنامه خود ثبت نام کرده و مطالب جالب و مفیدی را برای آن ها ارسال کنید. تمام افرادی که با شما در تماس هستند، حتماً نیازی به خدمات شما ندارند یا نمی توانند فوراً خدمات شمارا خریداری کنند؛ بنابراین، بهتر است از طریق خبرنامه و مطالب دیگر، با آن ها ارتباط منفعلی برقرار کنید. این امر احتمال بازگشت آن ها به شمارا درزمانی که واقعاً در موقعیت استفاده از خدمات شما هستند افزایش می دهد.

۹. خدمات اجتماعی می تواند به هدف سوددهی شما کمک کند

خدمات اجتماعی یا موسسه خیریه ممکن است برای شما نامربوط به نظر برسد درحالی که در اینجا هستید تا نکات مربوط به گسترش تجارت را بدانید؛ اما این یکی از بهترین راه ها برای دیده شدن به طور مناسب توسط مشتری های آینده شماست. اگر ساختمان بیمارستانی را که در اثر زلزله یا هر مصیبت طبیعی دیگر تخریب شده است، بسازید، مردم در صورت نشان دادن تخصص خود در ساخت وسازهای خیرخواهانه، مطمئناً شمارا به عنوان یک شخص خوب و همچنین به عنوان یک سازنده خوب یاد می کنند.

لوگوی برند شما یا یک تابلوی اعلانات بانام شرکت شما همواره در مورد شما و کار شما به همگان اطلاع رسانی می کند. خدمات اجتماعی به هر شخصی بازه ی گسترده ای از در معرض قرار داشتن را می دهد؛ که پایه و اساس توسعه هر تجارتی می باشد.

نتیجه گیری

بازاریابی آنلاین شرکت ساختمانی شما نیاز به یک برنامه ریزی بازاریابی فکر شده و سرمایه گذاری زمانی بسیار دارد؛ اما زمانی که به خوبی انجام شود، هیچ بازگشتی برای شرکت شما وجود نخواهد داشت.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است