انواع ساخت و ساز

انواع ساخت و ساز | ساخت و نوسازی منازل مسکونی | ساختمان های سازمانی و تجاری

صنعت ساخت وساز با توجه به کاربری، به دو بخش تقسیم می شود که هر بخش دارای طیف متنوعی از پروژه های کاری با ارزش گذاری و ویژگی های ویژه است.

  1. «غیرمسکونی» : دارای سه زیرمجموعه (صنایع سنگین، سازمانی و تجاری، مهندسی ساخت)
  2. «مسکونی»

اگر درباره جایگاه خودتان در صنع ساخت وساز مطمئن نیستید، به خواندن مطلب ادامه بدهید تا ویژگی ها و جزییات هریک از بخش های زیر را مشاهده کنید:

  • ساخت و نوسازی منازل مسکونی
  • ساخت وساز صنعتی و سنگین
  • ساختمان های سازمانی و تجاری
  • مهندسی ساخت

تنوع این حرفه آن قدر زیاد است که یک مهندس ساخت وساز می تواند خود را به عنوان بخشی از تمامی پروژه های زیر تصور کند:

  • ساخت خانه های فوق مدرن و سازگار با محیط زیست
  • ساخت پروژه های عظیم هیدروالکتریک (مانند پروژه های تونل)
  • ساخت مجتمع های سرگرمی مدرن (مانند ورزشگاه های بزرگ)
  • ساخت پل های فوق العاده پیشرفته

ساخت و نوسازی منازل مسکونی

در این بخش، وظیفه شما صرفاً به ساخت خانه خلاصه نمی شود؛ شما در حال ساختن رویاها و تجربیات افرادی هستید که در این مکان ها زندگی خواهند کرد!

خرید خانه را می توان بزرگ ترین سرمایه گذاری اکثر مردم دانست. ما همیشه رویای داشتن یک خانه را در سرداریم و برای رسیدن به آن سخت کار می کنیم. متخصصان ساخت و نوسازی همواره تلاش می کنند تا مردم را به رویاهای خود برسانند. حتی فکر کردن به این که مهارت های شما می تواند نقشی در شکل گیری رویاها و تجربیات دیگران داشته باشد هم هیجان انگیز و لذت بخش است.

کارفرمایان این بخش شامل دودسته می شوند که بر اساس نیاز، هرکدام از این کارفرمایان افراد متخصص را در زمینه های مختلف به خدمت می گیرند.

  1. سازندگان خانه های جدید
  2. پیمانکاران بازسازی خانه ها

پیمانکاران در ظرفیت های تجاری هم فعالیت می کنند مانند شرکت های مستقل و متخصص مانند پیمانکاران لوله کشی یا پیمانکاران سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع که در ابعاد کوچک ۲-۳ نفره تا ابعاد بزرگ تر با ده ها کارمند فعالیت می کنند. پیمانکاران تجاری در زمینه های تخصصی و در پروژه های ساخت وساز و نوسازی فعالیت می کنند و در برخی موارد شامل خدمات عمومی هم می شوند. بسیاری از این شرکت ها توسط افرادی اداره می شوند که پیش ازاین در شرکت های دیگر کار می کردند و سپس شرکت خودشان را تأسیس کرده اند.

 

ساخت و نوسازی منازل مسکونی

ساخت وساز صنعتی و سنگین

آیا در کودکی دوست داشتید تا با کامیون اسباب بازی بازی کنید؟ آیا شغل های خارج از منزل و زندگی در مکان های جدید را دوست دارید؟ آیا قدرت یک کامیون شمارا هیجان زده می کند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شاید به این شغل علاقه داشته باشید!

بخش ساخت وساز صنعتی شامل کار با ابزار و ماشین آلات سنگین می شود. شما در این بخش می توانید با بزرگ ترین کامیون های جهان کارکنید. اندازه برخی از این ماشین آلات از یک خانه دوطبقه هم بزرگ تر است! علاوه براین، کار با ابزارآلات و تجهیزات دیگری را یاد می گیرید که همگی می توانند هیجان انگیز باشند.

اما فعالیت در این بخش فقط به کار با ماشین آلات سنگین خلاصه نمی شود. با کار در صنایع سنگین، شما به ساخت تأسیسات صنعتی عظیم مانند نیروگاه ها، پالایشگاه ها، نیروگاه های هسته ای و معادنی کمک خواهید کرد که راحتی زندگی روزمره را برای ما به ارمغان می آورند.

ساختمان های سازمانی و تجاری

آیا تابه حال با نگاه کردن به آسمان خراش ها هیجان زده شده اید؟ آیا از طراحی برج های لذت می برید؟ اگر این طور است، حتماً از ساخت سازه های سازمانی و تجاری لذت خواهید برد، چراکه این کار خلاقیت شمارا پرورش می دهد.

فعالیت های این بخش شامل ساخت سازه هایی مانند دفاتر کاری مرتفع و برج های اداری، استادیوم ها، مدارس، بیمارستان ها، مراکز خدماتی، کتابخانه ها، گالری های هنری و موزه ها می شود.

مهندسی ساخت

به طور خلاصه، بخش مهندسی ساخت کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشد. کار در این بخش به معنای بهبود سازوکارهای صنعت ساخت وساز است. وظیفه شما در این بخش شامل نصب زیرساخت های اصلی و فراهم کردن خدماتی است که نیازهای اساسی جوامع شهری را فراهم می کند.

شما در این بخش به ساخت پل ، بزرگراه، جاده و سیستم های حمل ونقل انبوهی می پردازید که تردد روزمره را فراهم می کند. علاوه بر این، شما به تأمین خدمات ضروری مانند سیستم های تصفیه آب و خطوط برق و ارتباطی می پردازید که نقش مهمی در رشد اقتصادی دارند. به عبارت دیگر، شما عناصر اساسی یک زندگی باکیفیت و پررونق را برای مردم شهر و کشور خودتان فراهم می کنید.

ساخت و نوسازی منازل مسکونی

انواع کارفرمایان

امروزه بیش از صدها هزار شرکت متخصص ساخت وساز در دنیا وجود دارند. شما می توانید برای انواع مختلفی از شرکت های ساختمانی کارکنید:

  • پیمانکاران عمومی معمولاً با صاحبان زمین ها یا شرکت هایی کار می کنند که به دنبال ایجاد سازه های بزرگ هستند. آن ها به عنوان پیمانکار اصلی در پروژه هایی فعالیت می کنند که شامل طیف وسیعی از فرآیندهای تخصصی ساختمانی است. این فعالیت های تخصصی سپس به شرکت-های کوچک تر برون سپاری می شود.
  • فعالیت طراحان تا حدودی مشابه پیمانکاران عمومی است، اما آن ها بر جنبه های طراحی، معماری و مهندسی نظارت می کنند.
  • مدیران ساخت وساز نظارت و برنامه ریزی فرآیند را برای مشتریان خود انجام می دهند.

همچنین مشاهده کنید: شماره تماس سازندگان تهران و کرج

سازندگان عملیاتی که در ایران به آن ها «بساز و بفروش» هم گفته می شود ساختمان ها را در تعداد زیاد می سازند و سپس برای آن ها مشتری پیدا می کنند.

پیمانکاران تجاری در قسمت های خاصی از یک پروژه (مانند سنگ تراشی، نقاشی یا کارهای برقی) فعالیت می کنند. آن ها می توانند تحت قرارداد با پیمانکار اصلی (عمومی) کار کنند، یا مستقیماً با مالک برای نوسازی و تعمیر کار وارد قرارداد شوند.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است