برج تجاری و اداری اطلس مال

برج تجاری و اداری اطلس مال | معرفی ویژگی ها و امکانات اطلس مال

شرکت «باغ فردوس ایرانیان» (سهامی خاص) در سال ٨٩ به ثبت رسید و تمام فعالیت‌های مرتبط با پروژه اطلس مال از قبیل انتخاب و خرید زمین، انتخاب مشاور طراحی، انتخاب پیمانکار و در نهایت ساخت و فروش، تأمین تمام نیازهای پروژه از خارج و داخل کشور، توسط این شرکت انجام می‌شود. زمین این پروژه در سال ١٣٩٠ از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران خریداری شده و از شهرداری منطقه یک تهران با تراکم ۴۴٠% طبق سطح و سطوح برای کاربری تجاری و اداری مجوز دریافت کرده و برهمین مبنا هم‌اکنون در حال اجرا است.

اطلس مال، در زمینی به مساحت بیش از ۱۱ هزار متر مربع در ۱۹ طبقه و با زیربنای تقریبی ۱۴۰ هزار مترمربع تعریف شده است. کاربری‌های این مجتمع فاخر که در محله نیاوران منطقه ۱ شهرداری تهران واقع شده است، شامل ۶ طبقه پارکینگ، طبقه تجاری، یک طبقه فودکورت، رستوران و شهربازی و ۹ طبقه اداری است.

مزیت اجرای پروژه اطلس مال

  • دسترسی آسان به چهار اتوبان اصلی شامل بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه طبقاتی صدر، بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • لوکیشن ممتاز محلی وویو و چشم انداز مناسب به شمال و جنوب تهران
  • همجواری اطلس مال با طبیعت سبز و پارک زیبای نیاوران
  • دسترسی‌های هم سطح به ۳ طبقه تجاری از خیابان پاسداران، به علت شیب زمین
  • بزرگترین ظرفیت پارکینگ در منطقه نیاوران

پروژه اطلس مال با کاربری تجاری و اداری دارای ١٩ طبقه می باشد که ٨ طبقه اداری، ۴ طبقه تجاری و یک طبقه فودکورت و ۶ طبقه پارکینگ را شامل می‌شود. در طراحی منحصر به فرد این پروژه سبز جنبه های زیباشناسی و بهترین ترکیب حجمی رعایت شده است و در طراحی داخلی آن شفافیت و خوانایی درساختن فضا لحاظ شده‌است. دسترسی‌های جداگانه از تلاقی کاربری‌های تجاری و اداری آن پیش‌گیری می‌کند و در طراحی آن از خرد کردن فضا به شدت اجتناب و مساحت واحدها نیز به نسبت منطقه به‌صورتی منطقی رعایت شده است.

پروژه اطلس مال گستره‌ ای به شعاع منطقه یک را بدلیل ارایه خدمات مناسب تجاری و نیز بخشی از منطقه ٣ را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد ضمن اینکه بدلیل ویژگی‌های منحصربفرد این پروژه پیش‌بینی می‌شود که از دیگر مناطق نیز دارای پتانسیل جذب مشتری خواهد بود. ایجاد فضاهای سبز با آبشار و استفاده حداکثری از انرژی خورشید، همسایگی با پارک نیاوران و ایجاد چشم انداز مناسب و برخورداری از هوایی بهتر و جذابیت‌های با عرضه محصولات برندهای خاص می‌تواند محیطی سرشار از طراوت و نشاط برای بازدید کنندگان فراهم آورد.

 سیستم های مدیریت هوشمند و آنتن مرکزی و پیوند ارگانیک با منطقه و محیط اطراف نیز به افزایش حس اکتشاف و بسر بردن در محیط آن کمک می‌کند. این پروژه گردش مالی وسیعی را سامان می‌دهد و بیش از ٢٢٠٠ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهدکرد. تاثیر این پروژه در کاهش سفره های درون شهری، رفع نیاز های فوری مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه و همچنین تاثیرات فرامنطقه‌ای این پروژه را به عنوان یکی از پروژه‌های نمادین کلان شهر تهران مطرح می‌نماید.

ویژگی های اصلی معماری اطلس مال

معماری اطلس مال را می توان از دو نظر بررسی کرد

۱. فرم

در بخش مربوط به فرم، سعی بر این بوده که علاوه بر بحث های زیبایی‌شناسی بودن ترکیب حجمی، فرم مربوط به پروژه اطلس مال متناسب با پتانسیل های سایت باشد و با توجه به دید، منظر، فرم سایت و … بهترین ترکیب ایجاد شود. اگر معماری به معنای هنر ساختن فضا تعبیر شود، این هدف در طراحی داخلی این مجموعه، تجلی واقعی این تعریف است، به گونه ای که ساختن صرف مدنظر نبوده است و هنر فضاسازی هدف سازندگان و دست اندرکاران بوده است. فضایی که شفافیت و خوانایی رکن اساسی آن است و ارتباطات عمودی قوی و تاثیرگذاری بر خاطره کسانی که این مجموعه را به عنوان مرکز خرید یا تجارت خود برگزیده اند، ایجاد می‌کند.

۲. طراحی

با توجه به فرم زمین و شیب آن از شمال به جنوب و موقعیت آن نسبت به خیابان‌ها و زمین‌های مجاور، طراحی پروژه اطلس مال به نحوی انجام‌گرفته است تا علاوه بر رعایت استانداردها و ضوابط خاص نسبت به مجاورت با پارک نیاوران، استفاده از فضای سبز پارک به داخل محوطه سایت و استقرار سهمیه فضاهای اداری، فودکورت و رستوران‌ها تا حد امکان با منظر پارک همخوانی داشته باشند و این خود، فرم معماری ویژه‌ای به این طرح داده است.

برج تجاری و اداری اطلس مال | معرفی ویژگی ها و امکانات اطلس مال

ویژگی طراحی و دکوراسیون داخلی اطلس مال

اطلس مال از نگاه طراحی دکوراسیون داخلی و شهرسازی و معماری منظر طراحی مهندسی مدرن دارد و به نظر می‌رسد که اصول زیبایی‌شناسی در ترکیبات حجمی این عمارت تجاری لوکس در نظر گرفته‌شده و معماری سبز مدنظر طراحان است. دسترسی‌های جداگانه برای این بنا در نظر گرفته‌شده تا تلاقی کاربری‌های تجاری و اداری و تفریحی آن کاهش‌یافته و لذا به قول معماران از خرد شدن فضاها اجتناب شده است.

ویژگی حجمی اطلس مال

حجم کلی و نمای اطلس مال طوری طراحی‌شده است که به بیننده حس خوش‌آمد گویی و دعوت به داخل ساختمان را القا می‌کند و ادغام محیط سبز اطراف با ساختمان، باعث شده است که نمای ساختمان به‌صورت خطی طراحی شود. به همین دلیل در قسمت تجاری شاهد نمای بسته (درون‌گرا) و در قسمت اداری نمای شیشه‌ای و المان‌های خطی (افقی) هستیم که بین این دو، رستوران و فودکورت با عقب نشستگی خود، باعث شخصی شدن احجام با عملکردهای مختلف می‌شود.

با توجه به موقعیت خاص زمین اطلس مال و قرارگیری خیابان در سه جبهه زمینی و شیب از شمال به جنوب آن‌که تقریباً ۷% و حدود ۱۳ متر ارتفاع است، امکان دسترسی مستقیم به طبقات ۱- ، ۲- و همکف تجاری فراهم می‌شود.

درصورتی‌که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می‌نمایید، پیشنهاد می‌شود با بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت پرشین سازه آشنا شوید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است