۲۰ سبک مهم در دکوراسیون داخلی

20 سبک مهم در دکوراسیون داخلی

سبک های مهم دکوراسیون داخلی بسیار زیاد هستند و شما با هر سلیقه و معیاری می توانید به سادگی تصمیم بگیرید که کدام سبک دکور را برای خانه خود انتخاب کنید. سبک های دکوراسیون داخلی با یکدیگر متفاوت هستند و شما می توانید با توجه به موقعیت مکانی و آب وهوا یکی از سبک ها را انتخاب کنید. به طورکلی دکوراسیون داخلی می تواند زیبایی خاصی را به خانه شما ببخشد. در ادامه این مطلب با شما همراه خواهیم بود تا ۲۰ مورد از سبک های مهم دکوراسیون داخلی را به شما معرفی می کنیم.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

همان طور که گفتیم سبک های مهم دکوراسیون داخلی بسیار زیاد هستند و تنوع بسیاری نیز دارند. با توجه به این موضوع شما آزاد هستید که هرکدام از این سبک ها را برای خانه خود به کار بگیرید.

سبک سنتی

این سبک بیشتر به افرادی پیشنهاد می شود که به شخصیت خود علاقه دارند. سبک سنتی به صورتی اجرا می شود که شما هر وسیله ای را که دوست دارید را برای دکور انتخاب می کنید. اکثر کارشناسان دکوراسیون داخلی معتقد هستند که در این سبک شخصیت شما نمایان می شود. در این سبک معمولاً از تابلو، صندلی چوبی و مبل راحتی استفاده می شود.

سبک روستیک

اگر کمی با دکوراسیون داخلی آشنا باشید، می دانید که سبک روستیک به صورت بسیار ساده و روستایی طراحی می شود. در این سبک نوعی حس و حال عشایری به شما منتقل می شود که درعین حال مزایای مدرن بودن نیز در کنار آن است. در سبک روستیک معمولاً از چرم، سنگ و چوب استفاده می کنند. همچنین مبل ها و لوسترها نیز در زیبایی این سبک نقش بسیار پررنگی دارند و از مواردی هستند که حتماً باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

سبک محلی فرانسوی

یکی دیگر از سبک های مهم دکوراسیون داخلی سبک محلی فرانسوی است که با توجه به ساختار آن ، کمی شبیه به سبک های دیگر مثل سبک رویال یا سلطنتی است. در این سبک اکثر وسایل و مبلمان شبیه به لوازم سلطنتی و مدرن بوده و نمای بسیار شیک و زیبایی را به خانه شما می دهد. استفاده از این سبک کمی خرج روی دست شما خواهد گذاشت ولی این خرج کردن درنهایت، ارزشش را خواهد داشت.

سبک انتقالی

این سبک می تواند جلوه مجلسی و مدرنی به خانه شما بدهد. سبک انتقالی معمولاً در نشیمن خانه ها به کار می رود و برای آن معمولاً از مبلمان سنتی استفاده می شود. سبک انتقالی اگر درست اجرا شود، می تواند نمای داخلی خانه شما را بسیار زیبا کند. این سبک برای زوج ها بسیار مناسب است و فضای گرمی در خانه ایجاد می کند. دلیل نام گذاری این سبک به عنوان انتقالی این است که معمولاً سبکی ساده بود و مرتبط کننده بخش های مختلف خانه است.

سبک مینیمالیسم

یکی از سبک های مهم دکوراسیون داخلی سبک مینیمالیسم است. این سبک در هر خانه ای تأثیر خود را می گذارد و زیبایی خاصی به خانه می بخشد. برخی از افراد معتقدند که سبک مینیمالیسم بسیار خشک و بی روح است و برخی دیگر می گویند که این سبک بسیار گرم و مدرن است. اگر دقت کنید در این سبک معمولاً از پارچه های بدون طرح استفاده می شود تا همه چیز ساده باقی بماند. دلیل اصلی استفاده از این سبک دور بودن از شلوغی خانه و وسایل تزئینی اضافی است. در این سبک معمولاً از رنگ های سیاه وسفید استفاده بسیاری می شود تا فضای آن مکان بزرگ تر به نظر برسد.

سبک مینیمالیسم

سبک ساحلی

نوبتی هم که باشد نوبت سبک دل نشین ساحلی است. این سبک بسیار زیبا و شیک است و فضایی شبیه به فضای ساحل را به خانه شما می بخشد. این سبک معمولاً در مکان های اجرا می شود که دارای نور مناسبی باشد. در این سبک برای بازتاب نکردن نور از رنگ های خنثی و ثابت استفاده می شود. در این سبک معمولاً از گیاهان و چوب های بسیاری استفاده می شود که می توانند آرامش خوبی را به شما بدهند. اگر این سبک به خوبی اجرا شود، این حس را به شما می دهد که در داخل یک خانه ساحلی زندگی می کنید. در این سبک معمولاً کمتر از رنگ سفید استفاده می شود و شاید فقط ملحفه ها و روتختی از رنگ سفید باشند.

سبک معاصر

سبک معاصر یکی از سبک های مهم دکوراسیون داخلی است که اگر بودجه اجرای این سبک را داشته باشید به سادگی می توانید خانه رویایی خود را بسازید. در این سبک معمولاً از یک طیف رنگی استفاده می شود و رنگ مبلمان نیز همین طور است. در این سبک شما می توانید در خانه خود یک پنجره بزرگ داشته باشید که نمای مکانی را به شما نشان دهد. استفاده از رنگ ها کرمی و سفید در این سبک باعث می شود تا اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

از قیمت لحظه ای با خبر شوید: معرفی اصول طراحی دکوراسیون منزل

سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای طرفداران خاص خودش را دارد و خیلی زیبا و بسیار دل نشین است. این سبک در خانه هایی که دارای تراس و یا حیاط هستند، بهتر اجرا می شود. اگر قصد اجرای این دکور را برای خانه خود دارید به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ خاکی و یا قهوه ای مایل به قرمز استفاده کنید. همچنین استفاده از گل و گیاه در این سبک دکوراسیون بسیار پیشنهاد می شود. برای بهتر دیده شدن و نشاط بیشتر می توانید از درخت و گل سرخس استفاده کنید.

سبک شابی شیک

این سبک بسیار زنانه بوده و برای مکان های آقایان حضور دارند کمی نامناسب است. این سبک به رنگ های سفید و کرمی وابسته است و به عنوان یک سبک خشک و بی روح شناخته شده است؛ اما بااین حال بسیاری از افراد از این سبک برای چیدن دکوراسیون خود استفاده می کنند. سبک شابی شیک درگذشته بیشتر از امروز استفاده می شد و از یک طراحی فرانسوی برخوردار است. در این سبک از مبل های کلاسیک و تقریباً راحت استفاده شده است که در نمای خانه بسیار تأثیرگذار است. جالب است بدانید که سبک شابی شیک از آیینه و مجسمه های زیادی استفاده می شود.

سبک شابی شیک

سبک گیک شیک

هدف موردنظر برای اجرای سبک گیک شیک این است که خانه به شکل یک سینمای خانگی شود. در این چرم معمولاً از رنگ ها تیره استفاده بسیار زیادی می شود، حتی شما باید مبلمان خود را نیز از رنگ قهوه ای تیره تر انتخاب کنید. مبلمان چرمی می توانند در اجرای این سبک به شما کمک کنند. نور مخفی ها در سقف و کف اتاق می تواند نمای بسیار زیبایی را به آنجا بدهد. برای اینکه این سبک کامل شود می توانید از یک پوستر استفاده کنید.

سبک سلطنتی هالیوود

یکی از سبک های مهم دکوراسیون داخلی سبک سلطنتی هالیوود است که بسیار جذاب و دل نشین است. در این سبک از رنگ های زیادی استفاده نمی شود و معمولاً در سه الی پنج رنگ تنوع دارد. در سبک سلطنتی هالیوود استفاده از مجسمه بسیار مرسوم است و شما می توانید هر مجسمه با هر رنگی را استفاده کنید. در این سبک خیلی کم از مبلمان با پارچه طرح دار استفاده می شود و معمولاً از مبل هایی با پارچه های سیاه و یا سفیدرنگ استفاده می شود.

سبک روستایی

سبک روستایی همان طور که از نامش پیداست، یک سبک بسیار ساده بوده و استفاده از وسایل مدرن در این سبک بسیار کم است. نورپردازی در اجرای این سبک بسیار مهم است. همچنین استفاده از چوب، سنگ و گل نیز بسیار پیشنهاد می شود. در این سبک معمولاً یک شومینه در درون خانه تعبیه می شود و پارامترهایی در نظر گرفته می شود که شبیه به المان های روستایی مثل درخت، چوب، خاک، کاه و غیره هستند.

سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی، یک سبک دکوراسیون قدیمی، مشهور و بسیار خوش طرح است و بعد از اجرا متوجه می شوید که چه طرح زیبا و خارق العاده ای در انتظار شما بوده است. در این سبک معمولاً از میز ناهارخوری، مبلمان مجلسی، لوستر، پنجره ها همراه با پرده های بلند، گل و گیاه، درهای ورودی و خروجی زیاد، تابلو و نقاشی های زیبای زیادی استفاده می شود. استفاده از رنگ ها در این سبک بسیار مهم است و شما باید از رنگ های ملایم بیشتر استفاده کنید. تاریخچه این سبک به زمان ساخت خانه های بریتانیایی در زمان ملکه ویکتوریا در قرن های هجدهم و نوزدهم میلادی بازمی گردد.

از قیمت لحظه ای با خبر شوید: دکوراسیون داخلی

سبک صنعتی

همان طور که از نام این سبک پیداست، زندگی در یک مکان مانند کارخانه یا موارد مشابه نشان می دهد. در این سبک شما اسباب و اثاثیه منزل را در مکانی که شبیه به یک کارخانه می چینید. دیوارهای آجری، وجود ستون ها در سقف و پله های آهنی از خصوصیات این سبک است. استفاده از این سبک بیشتر مورد انتخاب جوانان است که حس و حال بودن در چنین محیطی را داشته باشند و برای افراد مسن تر و عاشقان طبیعت توصیه نمی شود.

سبک بوهیمیایی

یکی از مهم ترین سبک های مهم دکوراسیون داخلی سبک بوهیمیایی است. این سبک به شما اجازه استفاده از انواع مبلمان را می دهد که می تواند خانه شما را بسیار عجیب کند. همین ویژگی سبک بوهیمیایی آن را خاص کرده است.

سبک مدرن شهری

این سبک در هر جای جهان با یکدیگر بسیار متفاوت است و اگر قصد اجرا این سبک را دارید، باید بدانید که کدام شهر مدنظر شما است. سبک مدرن شهری یکی از سبک های مهم دکوراسیون داخلی در جهان است.

سبک گلچین

سبک گلچین کمی شبه به سبک بوهیمیایی است، اما در این سبک شما باید مبلمان و صندلی های خود را رنگ روشن انتخاب کنید. اگر بتوانید این سبک را پیاده سازی کنید، یک مکان پر از انرژی را ساخته اید.

سبک اسکاندیناویایی

این سبک ترکیبی از رنگ های تیره و روشن است که به خانه شما روح و جان دوباره می دهد. سبک اسکاندیناوی را می توان سبکی بسیار متنوع و زیبا دانست که مبدأ آن از کشورهای حوزه اسکاندیناوی مثل سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک است. جالب است بدانید که در این سبک از گل و گیاه، عکس، تابلو و نقاشی، صندلی و مبلمان و غیره استفاده می شود. این سبک به شما حس یک انسان بانشاط و آرام را می دهد. توجه کنید که در این سبک از اشکال هندسی زیادی استفاده می شود.

سبک اسکاندیناویایی

سبک فنگ شویی

فنگ شویی تنها به تنظیم مبلمان شما محدود نمی شود. فنگ شویی نوعی فلسفه برای ایجاد تعادل در خانه برای ایجاد هارمونی و افزایش آرامش به زندگی روزمره ی شما است.

سبک ژاپنی

این سبک به دلیل آرامشی که ایجاد می کند، این روزها در سراسر جهان بسیار متداول بوده و بسیاری از مردم حتی یک اتاق از منزل خود را با استفاده از این سبک طراحی می کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با شما همراه بودیم و سبک های مهم دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کردیم. اگر قصد اجرای سبک موردنظر خود را دارید، پیش از آن باید با یک طراح دکوراسیون داخلی هماهنگی های لازم را انجام دهید تا شرایط لازم را برای اجرای دکور فراهم کند. اجرای برخی از این سبک ها بسیار سخت است و ممکن است آن چیزی که باب میل شما است، نشود.

درصورتی که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می نمایید، پیشنهاد می شود با بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت پرشین سازه آشنا شوید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است