۲۰ مورد از زیباترین ساختمان‌ها در جهان

ساختمان های زیبای دنیا | 20 مورد از ساختمان های زیبای جهان

معماری به عنوان نقطه اوج هوش و هنر انسانی در نظر گرفته می شود. انسان ها همیشه شیفته آثار تاریخی بوده اند. برای مثال، مجسمه های باستانی که در طول آزمایش زمان محکم ایستادند هنوز هم ما را به یاد عشق امپراتوری ها به ساختن یادبودها می اندازند. این شگفتی ها، ترکیبی از زیبایی شناسی، دوام و عظمت هستند. اگر به گذشته از عصر برنز تا عصر آهن نگاه کنیم، ساختارهایی را کشف خواهیم کرد که برای به خاطر سپردن مردم عادی، جنگ جویان، ملکه ها، پادشاهان، محاسبات چندگانه، کشیشان و خدایان ساخته شده اند و حتی گاهی نشان دهنده احساسات اولیه انسان، مانند عشق هستند.
ساختمان هایی که توسط اجداد ما باقی مانده اند، ساختمان هایی هستند که ما از آن ها شگفت زده می شویم و الهام می گیریم تا سازه های خودمان را بسازیم. امروزه، معماری به همراه مهندسی مدرن، تنها یک راه برای تزیین یک مکان یا بیان احساسات نیست بلکه این کار هم به یک علاقه و هم به یک وسیله مفید تبدیل شده است تا زندگی ما را راحت تر و تمدن ما را پیشرفته تر کند. جزئیات و خلاقیت هایی که وارد طراحی برخی از این ساختمان ها می شوند، بی نظیر هستند.
این شگفتی های مهندسی و معماری، گردشگری را افزایش می دهند و منبع اصلی تولید درآمد برای اقتصاد کشورها هستند و شکوه و جلال مکان های خیره کننده را به خاطر حضور خود دو برابر می کنند. ما به شما قول می دهیم که از شکوه و تاریخچه این ساختمان ها شگفت زده خواهید شد. جزئیات هرکدام از این ساختارها شمارا به گذشته برمی گرداند و باعث می شود در مورد منشأ آن ها فکر کنید.

سالن خانه رقص

ساختمان ملی ندرلندن، ملقب به خانه رقص، در اصل از دو رقصنده کهنه کار، فرد آستیر و جینگر راجرز الهام گرفته بود؛ بنابراین، نقطه عطف تاریخی، فرد و جین جر نیز نامیده می شود. سالن رقص در پراگ، جمهوری چک، دارای ۳۰۰۰ مترمربع ساختمان اداری، رستوران، گالری و مرکز کنفرانس است.
تراس ساختمان به گشت وگذار اختصاص داده شده است و نمایی از شهر را نشان می دهد.
ساختمان غیرمعمول و آوانگارد با “سبک معماری واسازانه ” و ساخت بتن مسلح با ۹۹ پانل نمای متصل به هم متفاوت به نظر می رسد. ساختمان فرد و جین جر، دارای ۹ طبقه با اتاق های نامتقارن و گنبدی به نام مدوسا برای حفظ شکل خود می باشد.

سالن خانه رقص

موزه هنر میلواکی

موزه هنر میلواکی یکی از موزه های شهر میلواکی ایالت ویسکانسین است. سه ساختمان در این نقطه تاریخی توسط سه معمار ماهر، ایرو سارین، دیوید کاهلر و سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است. اولین ساختمان از سه ساختمان، مرکز یادبود جنگ، توسط ایرو سارین در سال ۱۹۵۷ طراحی شد. دومی موسوم به Quadracci Pavilion موسوم به David Kahler؛ و سوم، کلوداهی گاردن، اثر سانتیاگو کالاتراوا.

بیشتر بخوانید: زیباترین آسمان خراش های دنیا

این موزه نزدیک به ۲۵۰۰۰ اثر هنری در چهار طبقه دارد و گفته می شود بزرگ ترین موزه ایالات متحده آمریکا است. شما می توانید نقاشی ها، مجسمه ها، چاپ ها، نقاشی ها، هنرهای تزیینی و عکس هایی از دوره های قرن پانزدهم تا بیستم اروپا و قرن هفدهم تا بیستم را ببینید. این مکان که روبروی دریاچه میشیگان قرار دارد، مستقیماً از طریق یک پل عابر بانک به ویسکانسین متصل شده است.

موزه هنر میلواکی

معبد لوتوس

معبد لوتوس در دهلی نو هند آخرین معبد از هفت معبد بزرگ بهایی در سراسر جهان است. این بنای لوتوس شکل توسط معمار ایرانی فریبرز صهبا طراحی شده است. نام ساختمان از شکل طراحی آن گرفته شده است.
صهبا حتی پیش از تکمیل پروژه، برای ساخت خود جوایز متعددی دریافت کرد.
این بنا از مرمر سفید ساخته شده است و برخی از اصول آیین هندو، بودیسم، آیین جین و اسلام را در خود جای داده است. لوتوس تمپل برای مردم همه ادیان باز است. به گفته پیروان، “آن وحدت جهان را در گلبرگ هایش حمل می کند و نماد صلح و اتحاد است.” ۹ استخر آب در اطراف گلبرگ ها جریان دارند و ساختار در شب ها روشن می شود.

 
معبد لوتوس

 

شهر ممنوعه

از سلسله مینگ تا پایان سلسله کینگ، شهر ممنوعه محل چندین سلسله بود و به مدت پانصد سال مرکز سیاسی چین بود. نام آن به این دلیل است که مردم عادی در طول سال های فعال آن از ورود به کاخ منع شده بودند. کاخ سلطنتی سابق با دیواره ای سرخ ارگ احاطه شده و اکنون به عنوان موزه کاخ عمل می کند.

قلب تپه ماهور چین به عنوان بزرگ ترین و بهترین سازه چوبی باستانی حفاظت شده در جهان توسط یونسکو گواهی شده است.
به طور متوسط روزانه ۸۰۰۰۰ گردشگر از شهر ممنوعه بازدید می کنند. زندگی سلطنتی، محلات حاکم، آثار هنری و باغ های سنتی ازجمله مواردی هستند که در بازدید از کاخ دیده می شوند.

 

شهر ممنوعه

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن که بر فراز سقف ها و دودکش های شهر آلمانی کلن قرار دارد، یک مکان میراث جهانی یونسکو و مهم ترین نقطه عطف این کشور است. این کلیسای جامع یک نمونه شگفت انگیز از معماری گوتیک و نو گوتیک است و شش دهه طول کشید تا به اتمام برسد.
این کلیسای جامع از سال ۱۹۹۶ در فهرست میراث جهانی قرار دارد و تا سال ۱۸۸۴ عنوان بلندترین ساختمان جهان به آن اعطا شد. می توان این ساختمان را از همه جای شهر دید. برج های دوقلو کلیسای جامع سمبل غرور تاریخ کولونی هستند. بازدیدکنندگان اجازه ورود به برج را دارند چون این مکان برای بازدید در طول سال باز است.

 

کلیسای جامع کلن

صخره مسجد عمر

گنبد این صخره که مسجد عمر نیز نامیده می شود یک مقبره اسلامی در شهر قدیمی اورشلیم در اسراییل است. این زیارتگاه ازنظر زیبایی با معماری های غنی بیزانتین، اموی و عثمانی، موزاییک داخلی، بدل چینی، پلاک های فلزی و آثار مرمرین خود خوشایند است. یک گنبد چوبی بر روی یک طبل مرتفع نصب شده است که توسط یک هشت ضلعی از ۲۴ ستون و ستون احاطه شده است.
این مسجد توسط خلیفه اموی عبدالمالک بن مروان در اواخر قرن هفتم ساخته شده است. این سازه با خطوط عربی و الگوهای گیاهی ازجمله تصاویر تاج ها و جواهرات بر روی سطح آن تزیین شده است.

صخره مسجد عمر

لاپدریرا

لاپدریرا که به طور رسمی کازامیلیا نامیده می شود یک ساختمان مدرن غیرمرسوم در بارسلونا اسپانیا است. لاپدریرا یا “معدن سنگ ” شاهکار معماری گایودی است که بین سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ ساخته شده است. شکل و نمای منحصربه فرد ساختمان آن را به جاذبه توریستی در بارسلونا تبدیل کرده است.
یونسکو به لاپدریرا به عنوان یک مرکز فرهنگی اشاره می کند. این بنا همچنین نماد دوره هنر جدید کاتالان است. نمای خارجی با طرح غیرمعمول آن ظاهر بیرونی خشنی دارد که شبیه یک معدن سنگ باز است. تراس بام لاپدریرا “باغ جنگجویان ” نامیده می شود و دارای ۲۸ دودکش منحصربه فرد است.

لاپدریرا

مرکز تجاری جهانی ماموت

یک مرکز تجاری جهانی بلندترین آسمان خراش در غرب نیم کره شمالی و چهارمین آسمان خراش بزرگ جهان است. ارتفاع ۱۷۷۶ با طبقه ۱۰۴ طبقه است. سازه بلند توسط معمار به نام دیوید چایلدز طراحی شد.
ماموت یک ساختمان دارای ۳ میلیون فوت مربع مساحت و یک لابی اداری ۵۵ فوتی است. این ساختمان در غرب به خیابان وست، در جنوب به خیابان فولتون، در شرق به خیابان واشنگتن و در شمال به خیابان وسی محدود می شود.

مرکز تجاری جهانی ماموت

برج های پتروناس

برج های ۸۸ طبقه پتروناس یک مجموعه دوتایی از آسمان خراش ها هستند که در کوالالامپور مالزی قرارگرفته اند. برج های پتروناس که با ارتفاع سرسام آور ۱۴۸۳ فوت ساخته شده اند، در سال ۱۹۹۶ به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان شناخته شدند. در پای برج های پتروناس، یک مرکز خرید مشهور در جهان به نام سوریا کی ال سی سی قرار دارد که طرفداران را از سراسر جهان جذب می کند.
ساختار زیبا شامل ۸۹۹۰۰۰ فوت مربع از خراش های فولاد ضد زنگ است و ساخت آن ۶ سال به طول انجامید. شیشه های مخصوص آن، برای جلوگیری از گرما و اشعه های مضر UV از نفوذ به ساختمان نصب شدند. این ساختمان با الهام از سبک های معماری محلی و خارجی متعدد، برای نشان دادن هویت مالزی و فرهنگ اسلامی کشور ساخته شده است. ساختمان برای مقاومت در برابر تندبادها ساخته شده است.

برج های پتروناس

برج پیزا

یکی از جذاب ترین ساختمان های جهان، برج کج پیزا به خاطر شیب زاویه ای خود مشهور است که افسانه های جالبی در مورد آن وجود دارد. غارتگری آشفته، گام های اشتباه مهندسی، زیرزمین خطرناک و یک دیکتاتور شرمنده دلایل اصلی کج شدن برج هستند.
برج کج پیزا هرروز میزبان تعداد زیادی بازدیدکننده است که برای نگاه کردن به شهر به بالای برج می روند. هفت زنگ در بالای برج وجود دارد که هرکدام یک نت موسیقی را از مقیاس اصلی نشان می دهند. بااین حال، از قرن گذشته تاکنون زنگ به صدا درنیامده است چون مهندسان می ترسند که این کار باعث شود که برج حتی بیشتر کج شده و به طور بالقوه سقوط کند.

برج پیزا

ساختمان کعبه

ساختمان کعبه در شهر حجازی مکه در کشور عربستان واقع شده است. کعبه به عنوان مقدس ترین مکان پیروان اسلام، میلیون ها نفر را در طی حج سالیانه به خود جذب می کند. پارچه ای ابریشمی و نخی به کعبه دوخته شده است.
یک بخش از ساختمان مکعبی حدود ۴۵ فوت ارتفاع دارد و دیواره ای با عرض متر در حدود ۶۲۷ فوت مربع مساحت را اشغال کرده اند. این ساختمان از سنگ خاکستری و مرمر و چهار نقطه قطب نما ساخته شده است و با جزئیات پیچیده و معماری هنری پرشده است.

ساختمان کعبه

شارد

شارد یک آسمان خراش ۹۵ طبقه است که توسط معمار رنزو پیانو طراحی شده است و در قلب لندن قرار دارد. این سازه دومین سازه بلندمرتبه در بریتانیا است. ساخت بلندترین ساختمان اروپای غربی در سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ به پایان رسید.

در بیرون ساختمان ۱۱۰۰۰ قاب شیشه ای وجود دارد که معادل ۸ زمین فوتبال ومبلی است. Shard اغلب به عنوان یک “شهر عمودی که در آن افراد می توانند زندگی، کار و استراحت کنند ” توصیف می شود. این ساختمان در امتداد رودخانه “تیمز ” ساخته شده است و در بالای رودخانه “شارد ” نمای ۳۶۰ درجه بی نظیری را تا ۴۰ مایل ارائه می دهد.

شارد

ساختمان لوید

ساختمان لوید که بانام ساختمان درونی – بیرونی شناخته می شود، یک ساختمان اداری شیک واقع در خیابان لیم لندن است. این ساختمان که مرکز موسسه بیمه لوید است، یک نمونه بارز از معماری “بولیزم ” است. این ساختمان خلاق توسط معمار ریچارد راجرز ساخته شده است.
ساختمان لوید با نگاهی آینده نگر، کل خیابان را به یک محیط علمی تخیلی یا سکوی پرتاب موشک تبدیل می کند. سه برج اصلی و سه برج خدماتی در اطراف یک فضای مستطیلی مرکزی ساختمان وجود دارد. این سازه که بین سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۶ ساخته شده است دارای مجاری و آسانسورهایی است که برای به حداکثر رساندن فضا در بیرون ساختمان قرارگرفته اند.

ساختمان لوید

آمفی تئاتر کولوسئوم

کولوسئوم یک آمفی تئاتر بیضی شکل در قلب رم است. به عنوان یکی از بزرگ ترین شگفتی های معماری که توسط رومیان باستان ساخته شده است، میدان گلادیاتورها قادر به میزبانی ۵۰۰۰۰ تماشاچی بود. ساخت کولوسئوم در سال ۷۲ بعد از میلاد شروع شد و در سال ۸۰ بعد از میلاد به پایان رسید.
آمفی تئاتر با بتن و سنگ و نیروی انسانی ده ها هزار نفر ساخته شده است. امروزه، استادیوم های مدرن از کولوسئوم الهام گرفته اند. با ورود به شهر، کولوسئوم ۵۰ متر ارتفاع دارد. کولوسئوم درگذشته میزبان رویدادهای ورزشی مانند نبردهای گلادیاتوری و شکار حیوانات وحشی بود. سرانجام یک امپراتور به نام هونوریوس ورزش های گلادیاتورها را پس از یک لحظه لقب بزرگ ممنوع کرد. صدها سال پیش، تاریخ غم انگیز، زمین لرزه، خرابکاری و آتش سوزی دوسوم کولوسئوم را از بین برد؛ اما این مکان هنوز هزاران تماشاچی را از سراسر جهان جذب می کند.

آمفی تئاتر کولوسئوم

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی یکی از بزرگ ترین آثار معماری قرن بیستم است. این مکان که توسط یک معمار به نام یورن اوتزون از دانمارک ساخته شده بود، در سال ۱۹۷۳ به روی عموم باز شد. طراحی ساختاری اپرای سیدنی نشان دهنده آثار خلاقیت و نوآوری است.
خانه اپرای سیدنی شامل سه گروه از صدف های به هم پیوسته است که از میان آن ها دو گروه به عنوان سالن های اجرا و یک گروه به عنوان رستوران، طبقه بندی می شوند. خانه اپرای سیدنی که از سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، نماد نمادین نه تنها شهر بلکه کل قاره است.

خانه اپرای سیدنی

نیدل فضایی

نیدل فضایی نام یک برج دیده بانی در شهر سیاتل در شمال غربی اقیانوس آرام در ایالات متحده آمریکا است. این معماری انقلابی با ارتفاع ۱۸۴ متر و عرض ۴۲ متر برای نمایشگاه جهانی ۱۹۶۲ در سیاتل ساخته شده است. این نقطه عطف که توسط معماران، ادوارد کارلسون و جان گراهام ساخته شده است، بیش از ۲.۳ میلیون بازدیدکننده را در روز افتتاح خود جذب کرده است.
بلندترین سازه در غرب رودخانه میسیسیپی، برای مقاومت در برابر باد تا ۲۰۰ مایل بر ساعت و زلزله تا ۹.۱ در مقیاس ریشتر ساخته شده است. ساختمان مقاوم در برابر خطر نیز دارای ۲۵ میله برق است. این هتل دارای یک ایوان مشاهده با یک رستوران گردان به نام “اسکای سیتی ” است و تنها زمین شیشه ای چرخان دنیا است.

نیدل فضایی

ساختمان آبشار

ساختمان آبشار برجسته ترین خانه در جهان است. این ساختمان توسط معمار مشهور دنیا فرانک لوید رایت برای موکلش ادگار جی کافمن در سال ۱۹۳۷ ساخته شد. این بنا در جنگل های انبوه جنوب غربی پنسیلوانیا واقع شده است؛ و بیشتر از سنگ و چوب ساخته شده است. گفته می شود که رایت تنها ظرف دو ساعت طرح ساختمان آبشار را طراحی کرد. این نقطه عطف، اگرچه خصوصی و محدود به خانواده کافمن است، اما تصورات مردم را تسخیر می کند.

ساختمان آبشار

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا که در لهاسا، منطقه خودمختار تبت چین واقع شده است به نام کوه پوتالاکا نام گذاری شده است. تا زمان افزایش تبت در سال ۱۹۵۹، کاخ پوتالا محل سکونت چهاردهمین دالای لاما بود. وی سپس به دارامسلای هند گریخت. این کاخ شامل سیزده طبقه، ۱۰۰۰ اتاق، ۱۰۰۰۰ مقبره و ۲۰۰۰۰۰ مجسمه است.
کاخ پوتالا که مشرف به دره ای پوشیده از برف است، بسیار باشکوه به نظر می رسد. دیواره ای دژ مانند، نمازخانه های باشکوه، کرکره های طلایی و نمازخانه ها برای بازدیدکنندگان افسون کننده و مسحورکننده هستند. شما می توانید یک نمای نزدیک و شخصی از آپارتمان های سیزدهمین و چهاردهمین دالای لاماس در کاخ پوتالا داشته باشید.

کاخ پوتالا

ساختمان فلیتون

ساختمان فلیتون یک سازه عجیب وغریب است که از افق نیویورک قابل تشخیص است و توسط دانیل برنهام، معمار شیکاگو طراحی شده است. ساختمان پلاتیرون که در سال ۱۹۰۲ ساخته شده است، فضای سه گوش شکل تقاطع خیابان پنجم و خیابان برادوی را پر می کند. ساختمان ۲۲ طبقه فلتیرون یک شکل مثلثی – متمایز دارد و ارتفاع آن ۳۰۷ فوت است.
از یک قرن بعد تا امروز، ساختمان شگفت انگیز هنوز هم در آثار عکاسان و هنرمندان بسیار موردتوجه است. اگرچه ساختمان فلیتون بلندترین آسمان خراش در نیویورک نیست اما به خاطر ظاهر غیرمعمول خود با قاب فولادی مشهور است.

ساختمان فلیتون

برج خلیفه

برج خلیفه یک آسمان خراش معروف در جهان در دبی، امارات متحده عربی است. این ساختمان تاریخی توسط مهندس معمار آدریان اسمیت طراحی شده است. بلندترین سازه مصنوعی دنیا مجموعه ای از خلاقیت و زرق وبرق است. برج خلیفه که درست در ارتفاع ۲۷۱۶۵ فوتی با بیش از ۱۶۰ طبقه ایستاده است، مجسمه بزرگی از یک ساختمان است.
برج خلیفه دارای چندین رکورد و عنوان، ازجمله بلندترین ساختار ایستاده در جهان است. ظاهر برج خلیفه که سه برابر بلندتر از برج ایفل است بر پایه گلی به نام لی لی عنکبوتی است.

برج خلیفه

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است