پات فیلر ( شیر رو گازی ) چیست و کاربرد آن

شیر رو گازی | پات فیلر | قیمت شیر رو گازی

یک آشپزخانه می تواند نقشی تعیین کننده در دکوراسیون منزل ما داشته باشد. هر چقدر که به جزئیات در طراحی آشپزخانه هایمان بیشتر دقت کنیم، احتمالا خانه ای زیباتر و شیک تر خواهیم داشت. چه بخواهیم و چه نخواهیم، مدت زمان زیادی از روز ما در آشپزخانه می گذرد. برخی از ما، خیلی از کارهایمان را در این نقطه از خانه انجام می دهیم و طبیعی است که دلمان بخواهد آشپزخانه ای شیک و زیبا داشته باشیم.

 

شیر رو گازی

اما چه المان هایی به داشتن چنین آشپزخانه ای کمک می کند؟ علاوه بر وسایل ضروری و لازم آشپزخانه، از چه وسایل دیگری می توانیم استفاده کنیم تا محیطی بهتر و کاربردی تر فراهم کنیم؟

در ادامه می خواهیم به یکی از محصولات جدید آشپزخانه اشاره کنیم که معمولا تمام منازل مدرن به آن مجهز هستند. وسیله ای که در عین سادگی بسیار کاربردی است و اخیراً توانسته محبوبیت خیلی زیادی میان مشتریان پیدا کند.

پات فیلر که به شیر کتری هم معروف است را شاید تا به حال در آشپزخانه های مختلف دیده باشید. البته نام دیگری هم برای این محصول وجود دارد و خیلی ها، آن را به نام شیر رو گازی می شناسند.

در واقع همان طور که از نامش نیز پیداست، این محصول نوعی شیر آب است که از سیستم لوله کشی آشپزخانه جدا می باشد و در محدوده ی اجاق گاز نصب می شود. یکی از اصلی ترین ویژگی های این محصول، این است که بازوی بلند و مفصلی کشیده ای دارد. به شکلی که محل خروج آب از شیر، دقیقا بالای اجاق گاز باشد. اما چرا از چنین وسیله ای استفاده می کنند و چه کاربردی دارد؟

در حقیقت از این شیر می توان برای پر کردن قابلمه ها به صورت مستقیم استفاده کرد. گاهی مواقع ممکن است که قابلمه ی مورد نظرتان بسیار سنگین باشد و بلند کردن آن از کنار شیر آب و بردنش به سمت اجاق گاز، خیلی خطرناک و البته سخت است. با استفاده از شیر پات فیلر دیگر لازم نیست که این روند را انجام دهید و به طور مستقیم میتوان قابلمه را روی همان گاز پر از آب کرد.

جریان آبی که از این شیرها عبور می کند، سرد است. گاهی مواقع ممکن است که انشعابی از خود شیر سینک ظرفشویی به سمت اجاق گاز کشیده شود. البته این به شرطی است که اجاق گاز نزدیک به سینک ظرفشویی باشد. در این شرایط می توان پات فیلر را روی شیر آب اصلی نصب کرد.
شاید با خودتان فکر کنید که این وسیله چندان لازم و ضروری نیست. مگر چقدر پیش می آید که نیاز به بلند کردن قابلمه های بزرگ باشد؟

در حقیقت اگر ساده به ماجرا نگاه کنیم، حق با شماست. اگر زمان زیادی را در آشپزخانه نمی گذرانید و در حد استفاده های معمول از اجاق گاز دارید، نیازی نیست که از پات فیلر استفاده کنید.

اما تصور کنید که کارتان آشپزی است و نیاز به حمل قابلمه های بزرگ و حجیم وجود دارد. در چنین شرایطی این روتین هر روزه تان خواهد بود و طبیعی است که بعد از مدتی مستهلک شوید. اما با استفاده از پات فیلر، این مشکل تا حد خیلی زیادی قابل رفع است و دیگر خبری از بلند کردن قابلمه های سنگین نخواهد بود.

این وسیله برای آشپزخانه رستوران و فست فودهای بزرگ، یک ابزار ضروری و لازم است. شما قابلمه را جز برای شست و شو جا به جا نمی کنید و برای پر کردن قابلمه، کافیست پات فیلر را باز کنید.

مزایای پات فیلر

همان طور که اشاره کردیم، اصلی ترین مزیت پات فیلر، در این است که دیگر نیازی به حمل قابلمه ها و ظروف سنگین و البته پُر تا اجاق گاز نخواهد بود. این وسیله از دردسرهای زیادی جلوگیری می کند و طبیعی است که استفاده از آن، در خیلی از آشپزخانه های بزرگ رایج شده است.

هم چنین باید بگوییم که استفاده از پات فیلر باعث می شود که فضای آشپزخانه بهینه تر شود و بتوانید بهترین استفاده ی ممکن را از فضا ببرید.

هم چنین تصور کنید که یک قابلمه ی بزرگ پر از آب می تواند تا چه حد در آشپزخانه های شلوغ، خطرناک باشد. زمانی که می خواهید آن را از زیر سینک بلند کنید و به سمت اجاق گاز ببرید، قطعا باید خطرات آن را در نظر بگیرید. ممکن است به جایی برخورد کنید یا این که در حین، بدن خودتان آسیب ببیند.

 

شیر رو گازی

به کمک پات فیلر اصلا لازم نیست که به این مسائل فکر کنید و نگرانشان باشید.

یکی دیگر از مزیت های خیلی بزرگ پات فیلر که قطعا خیلی از بانوان متوجه خواهند شد این است که فضای کمتری در سینک اشغال می شود. تصور کنید که بعد از یک مهمانی شلوغ خانوادگی یا حتی بعد از یک روز کاری سخت، می خواهید ظرف ها بشویید. می دانید که قرار دادن ظرف های کثیف داخل سینک خود یک چالش بزرگ است، چه برسد به قرار دادن ظروف بزرگ تری مثل قابلمه ها!

با استفاده از پات فیلر می توانید روی همان اجاق گاز، ظرف مورد نظرتان را خیس کنید و سپس آن را در داخل سینک شست و شو دهید. هم کارتان راحت تر خواهد شد هم این که سرعت بیشتری به امور آشپزی می دهد.

یکی دیگر از مزیت های خیلی خوب شیر گازی این است که احتمال نشتی را کاهش می دهد. حتما شما هم تا به حال برایتان پیش آمده است که هنگام حمل قابلمه های سنگین و بزرگ از روی سینک و بردنشان به سمت اجاق گاز، مقداری آب سرریز شده باشد. ممکن است در این میان یکی از شعله ها نیز روشن بوده باشد و به این ترتیب خطر این ماجرا نیز بیشتر شود.

به همین دلیل است که استفاده از پات فیلر می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد. شما می توانید بدون هیچ گونه مشکلی، قابلمه را روی همان اجاق گاز پر از آب کنید..

معایب شیر رو گازی پات فیلر

مثل هر محصول دیگری شیر رو گازی نیز ممکن است معایب و ایراداتی داشته باشد که قطعا کار کردن با آن را سخت تر می کند. تلاش کرده ایم در کنار ذکر مزایای این محصول، از معاب شیر پات فیلر نیز صحبت کنیم و برخی از مهم ترین معایب این محصول را ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

پات فیلرها می توانند کار نظافت را سخت کنند: یکی از اصلی ترین چیزهایی که در هر آشپزخانه ای باید رعایت شود، بحث نظافت و تمیزی است. به هرحال غذایی که می خوریم در این محیط پخته می شود و پاکیزگی اهمیت زیادی دارد. استفاده از شیر پات فیلر در بالای اجاق گاز می تواند کار تمیز کردن را سخت و دشوار کند. به هرحال غذاهای چربی ممکن است پخته شود و روغن تبخیر شده روی شیر پات فیلر می نشیند و تمیز کردنش کار سختی خواهد بود. در واقع جنس به کار رفته در این شیرهای روگازی، معمولا استیل است که به محض کثیف شدن، جلوه ی خود را از دست می دهند و باید مرتب تمیز شوند. این یکی از معایب بزرگ شیر پات فیلر است که نمی توان کار چندانی هم برای آن انجام داد.

معضل نشتی ناشی از پات فیلر: یکی از اصلی ترین خطرهایی که با نصب پات فیلر ممکن است به وجود بیاید، مشکل نشتی است. مثلا اگر شیر آبی که روی سینک قرار گرفته دچار خرابی یا نشتی شود، آب جاری شده از آن، مستقیما به داخل فاضلاب می رود اما شیر پات فیلر اگر خراب شود یا نشتی پیدا کند آب جاری شده از آن، مستقیما روی اجاق گاز می ریزد و خطرناک خواهد بود. یکی از اصلی ترین خطرهایش هم این است که اجاق گاز را خراب می کند یا حتی دیوار اطراف اجاق را تحت شعاع قرار می دهد.

نکته ی مثبتی که در مورد شیر پات فیلر وجود دارد این است که اگر شیر آب دو منظوره باشد، می توان از یک جفت سوپاپ برای جلوگیری از نشتی استفاده کرد. به این ترتیب اگر یکی از این سوپاپ ها خراب شد، شما می توانید با بستن سوپاپ دیگر از آسیب های بیشتر جلوگیری کنید و نشتی را متوقف سازید.

 

شیر رو گازی

هزینه های بالایی دارد: درست مثل هر محصول جدید و کاربردی دیگری، شیر پات فیلر نیز قیمت چندان ارزانی ندارید. البته شاید بهتر است این گونه بگوییم که اگر نیاز ضروری به آن نداشته باشید، هزینه کردن برای آن می تواند غیر ضروری باشد. قبل از این که دست به خرید پات فیلر بزنید، به مورد مصرف آن در آشپزخانه تان فکر کنید. آیا ضروری است که از این وسیله استفاده کنید؟ قرار است چه مشکلی از مشکلاتتان را حل کند؟

بیشتر بخوانید : شیرآلات ساختمان و انواع آن

در صورتی که پاسخ مناسبی برای این سوالات داشتید، خرید پات فیلر می تواند بهترین گزینه باشد.

انواع پات فیلرها

پات فیلرها بر اساس جنس به کار رفته در آن ها و یا طراحی آن ها ممکن است متفاوت باشند.

مثلا پات فیلر هایی که مفصل بلندی دارند، می توانند در مواقعی به کار بیاید که نمی خواهید شیر را از روی خود گاز عبور دهید( به هر حال اگر شیر رو گازی دقیقا بالای شعله ها باشد، پس از مدتی آن را گرم خواهد کرد)

نوع دیگری از شیرهای پات فیلر وجود دارد که اهرمی هستند و رواج زیادی دارند. البته این شیرها را می توان به نحوهای مختلف باز و بسته کرد اما استفاده از شیرآلات اهرمی در این نوع شیرها، می تواند انتخاب مناسب و عاقلانه ای باشد.

در ضمن طراحی و دیزاین این شیرهای روگازی نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی از این شیرآلات آبکاری شده اند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

برخی دیگر انواع شیرهای پات فیلر به این شکل هستند که دو محور دارند و از هر دو محور، قابلیت جمع شدگی خواهند داشت.

در ضمن بیشتر این شیرها، باید با انواع گازهای صنعتی و خانگی تناسب داشته باشند و در سایز مناسبی ساخته شوند. این گزینه برای تمامی خریداران قابل سفارش است.

خرید پات فیلر ( شیر رو گازی )

طبیعتاً فروشنده های زیادی هستند که می توانید با استفاده از مراجعه به فروشگاه هایشان خرید خود را انجام دهید. خوشبختانه فروشگاه های آنلاین لوله و اتصالات نیز فراوان هستند.

مهم ترین نکته به هنگام خرید پات فیلر این است که محل مناسبی برای تعبیه ی آن داشته باشید. در واقع نصب پات فیلر منوط به این است که به هنگام  لوله کشی، در مورد این انشعاب فکر شده باشد. در غیر این صورت، امکان نصب آن وجود ندارد.

قیمت شیر پات فیلر نیز بسته به نوع طراحی و مدل آن ممکن است بسیار متنوع باشد. توصیه می کنیم به هنگام خرید، حتما به سراغ برندها و فروشندگان معتبر بروید تا با خیالی آسوده از این محصول استفاده نمایید.

 

شیر رو گازی

پرشین سازه، بانک اطلاعات ساختمانی تهران و کرج

اگر فروشنده ی پات فیلر هستید و به دنبال بازار بزرگ تری برای عرضه ی محصولات خود می باشید، هیچ چیز بهتر از خریداری یک بانک اطلاعات ساختمانی نیست.

فراموش نکنید که اولین و آخرین مشتری های شما، ساختمان های در حال ساختی هستند که قطعا به شیرآلاتی مثل شیر پات فیلر احتیاج دارند و طبیعتا اگر بتوانید به طور مستقیم با سازندگان و پیمانکاران این ساختمان ها در ارتباط باشید، فروش بیشتری خواهید داشت.

یکی از بهترین جاهایی که می توانید دسترسی خوبی به اطلاعات این ساختمان ها داشته باشید، بانک های اطلاعات ساختمانی هستند. این بانک ها دارای تمام جزئیات اطلاعاتی تمام پروژه های در حال ساخت تهران و کرج می باشند و به این ترتیب شما می توانید اولین گام را برای تبلیغات موثر خود بردارید. در واقع با استفاده از شماره تماس سازندگان پروژه های ساختمانی تهران، می توانید محصولات خود را به طور مستقیم برای این پیمانکاران تبلیغ کنید و ارتباطی بی واسطه داشته باشید.

یکی از بهترین بانک های اطلاعات ساختمانی، مربوط به مجموعه پرشین سازه است. این بانک اطلاعاتی کمترین میزان خطا را دارد و به طور مداوم آپدیت می شود. شما می توانید با خریداری این بانک اطلاعاتی، به مجموعه ای بی نظیر دسترسی پیدا کنید که کار فروش پات فیلر را برایتان راحت تر خواهد کرد.

بنابراین اولین توصیه ی ما این است که برای رونق کسب و کار ساختمانی خود، به سراغ یکی از بانک های اطلاعات ساختمانی بروید.

در نهایت امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است