بازاریابی در صنعت ساختمان

بازاریابی در صنعت ساختمان | 5 بخش اساسی بازاریابی ساخت و ساز

در دنیای کسب وکار کنونی، تبلیغات و بازاریابی یکی از شیوه های بسیار مطرح در افزایش فروش شرکت ها و فروشگاه ها می باشد. هزینه برای تبلیغات و بازاریابی نوعی سرمایه گذاری برای آینده به منظور کسب درآمد بیشتر محسوب می گردد. برخی از شرکت ها بیشتر درآمد از هزینه های خود را صرف تبلیغات محصول خود می کنند، محصولی که برای فروش بیشتر برای مردم شناخته شود و با معرفی خوب بتواند روح و روان مشتری را تسخیر نماید می تواند به خوبی در بازار بفروش رود. شرکت های ارائه کننده خدمات مهندسی تبلیغات و بازاریابی به امر تبلیغات که می تواند از راه های مختلف نظیر سایت ها، تبلیغات اینترنتی تیزرهای تبلیغاتی، بیلبوردها، نشریات و مجله، هدایای یادآوردنده پیشبردی و… می باشد، توجه جدی نمایند تا فروش بیشتری داشته باشند.

در فرآیند بازاریابی پروژه در صنعت ساختمان، با در نظر گرفتن کلیه ابعاد صنعت، موضوعات متفاوتی از کلی ترین تا جزئی ترین موارد موردبررسی قرارگرفته و اثر آن ها بر روی نتیجه نهائی تحلیل خواهد شد. به دلیل اینکه فرآیند بازاریابی و فروش یک فرآیند بلندمدت و جامع است که تمامی متغیرهای مؤثر را در نظر می گیرد، برای ترسیم این فرآیند از الگویی مطابق با الگوی مدیریت استراتژیک جامع استفاده شده است. داشتن دید استراتژیک و بلندمدت نسبت به انجام پروژه درجه اطمینان انجام موفقت آمیز پروژه را افزایش و ریسک را کاهش می دهد.

از راه های افزایش تولید و بهره وری، صنعتی سازی در ساختمان است. امروزه  شرکت های ساختمانی نمی توانند تولیدات بیشتری در زمان کمتری ارائه نمایند، استفاده از همان روش های سنتی و قدیمی است که از سال ها پیش در صنعت ساختمان سازی ما رایج بوده است. یک انبوه ساز بزرگ کشور ما هم اکنون درواقع کار انبوه سازی خود را بر اساس روش های صنعتی انجام نمی دهد، بلکه انبوه سازی را همان به روش سنتی و از کنار هم چیدن تعدادی ساختمان ۴ طبقه و ۵ طبقه و بیشتر که توسط استادکاران در مدت زمان بسیار طولانی به انجام می رساند، درحالی که درروش صنعتی سازی یک شرکت بزرگ ساختمانی می تواند در مدت زمان کوتاه و با رعایت کامل استانداردهای سازه ای و تأسیساتی و حتی معماری هزاران واحد ساختمانی را با یک زمان بندی مشخص آماده و اجرا نماید. بدون اینکه مصالحی تلف نماید و یا دیرکردی داشته باشد و یا خارج از استاندارد فنی کاری را انجام دهد.

این موضوع باعث می شود که یک شرکت ساختمانی بتواند در مدت کوتاهی چندین برابر روش سنتی محصول ارائه دهد و تولیدات و ظرفیت تولید خود را بالا ببرد. هدف حرفه ای از هر تبلیغاتی این است که با کمترین هزینه و یا هزینه ای مقرون به صرفه به تعداد زیادی از مخاطب دسترسی پیدا کنید که راه را برای پیدا کردن مشتری جدید برای شرکت شما هموار کند. البته ریسک این موضوع همیشه پابرجاست. اگر تبلیغات شما به نحو خوبی انجام شود، یک قدم موفقیت آمیز برای شرکت شماست.

بازاریابی در صنعت ساختمان | 5 بخش اساسی بازاریابی ساخت و ساز

نکات مهم بازاریابی در صنعت ساختمان

روش های مهم بازاریابی را که پیمانکاران باید در ترویج و افزایش برندینگ و نفوذ نام تجاری خود بکار ببرند را بررسی می کنیم و پیاده می سازیم.

۱. در انجام پروژه ها حرفه باشید

از اهداف تکمیل پروژه، حرفه ای بودن که توسط پیمانکاری یا مدیر پروژه نشان داده می شود اهمیت شگرفی دارد. نقش شما به عنوان یک پیمانکار انجام درست کار و تحویل به موقع کار و اعمال استاندارهای کیفی می باشد؛ اما مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که مدیر پروژه یا مسئول پروژه خوب به نظر برسد. حرفه ای و مجرب بودن شما مهم ترین و بهترین راه برای انجام این کار می باشد چند بار در ماه، نمایندگان (مالک پروژه یا طراح پروژه یا مهندس یا سازمان نظارتی) پروژه را بررسی می کنند. شما می توانید حرفه ای بودن خود را به طرق زیر نشان دهید:

  • کیفیت و کمیت کاری شما
  • منطقه کاری شما
  • معرفی تیم مجرب و تجهیزات کاری
  • انجام کارهای اصولی و رعایت ایمنی

۲. نمایش آخرین دستاوردها در پروژه های اجراشده

هر مرحله ای از تکمیل پروژه یا نقطه هدف شرکت یا هر عضو جدید در تیم فرصتی برای برجسته کردن اتفاقاتی است که در شرکت افتاده است. ایجاد نسخه های خبری تازه این فرصت را به شرکت شما می دهد که توسط افراد دیده شوید. رسانه های منطقه خود را شناسایی کنید و آن هایی که به داستان شما تمایل دارند پیدا کنید و محتوای خود را برای نشان دادن و چاپ شدن و انتشار به آن ها بدهید تا به سایر مخاطبانی که هم علاقه دارند برسد.

۳. با شبکه های اجتماعی خود را به کارفرمایان معرفی کنید

بسیاری از پیمانکاران اهمیت شبکه های اجتماعی و قدرت آن را در دیجیتال مارکتینگ نادیده می گیرند و این کانال را که برای نسل جوان تر است و یا در همان منطقه خاص فعالیت می کند از یاد می برند؛ اما در طول یک دهه گذشته همه چیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است و شرکت ها از قدرت رسانه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند با بیش از یک میلیارد کاربر (۴۵% بالای ۳۰ سال) به نظر می رسد که مشتریان آینده در رسانه های اجتماعی هستند و شما می توانید فرآیند جذب آن ها و اعتماد به شمارا با فعالیت مؤثر در شبکه های اجتماعی افزایش بدهید.

با استفاده از اینستاگرام، تلگرام، بلاگ ها، پست های انحصاری، خبرنامه ها، ویدئوها می توانید دنبال کنندگان و فالوده ای خود را از پیشرفت های شرکت مطلع سازید. پس بدانید اگر در شبکه های اجتماعی کشور خود فعال نباشید نمی توانید به طور کارآمد با مخاطبان بالقوه خود رابطه برقرار کنید.

۴. نام تجاری یا برندینگ (لوگو) برای خود داشته باشید

پس از ایجاد یک آرم به یادماندنی، مطمئن شوید که در تمام مطالب، هم دیجیتال هم چاپی آرم همه جا هست. نشان واره ی شما، فونت، رنگ و پیام رسمی و سبک تجاری شما در تمام کانال ها باید یکپارچه باشد.

در وب سایت شرکت، بروشورها، تمام صفحات شرکت، وسایل نقلیه شرکت و کارت های ویزیت. این استمرار و تکرار باعث افزایش آگاهی برند می شود و تمام کارهای بازاریابی شمارا به هم متصل و تقویت خواهد کرد.

۵. به مشتریان خود کمک کنید تا بدانند به چه کسی اعتماد کنند

پس به آن ها در انجام پروژه های موفق به صورت ارائه رایگان نظرات تخصصی در وب سایت خود کمک کنید به آن ها این بینش را بدهید و آگاهی آن ها را در مورد تجهیزات مختلف و تخصص ها بالا ببرید و توضیح دهید که چگونه باید برای پروژه های خود پیمانکار بگیرند به چه نکاتی توجه کنند آن ها را راهنمایی کنید تا بیشتر بدانند و به نکات پیدا و پنهان کار آگاهی پیدا کنند. بعد فرآیندهایی که مرتبط به کار هست را بگویید.

درصورتی که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می نمایید، پیشنهاد می شود با بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت پرشین سازه آشنا شوید.

صنعت ساختمان

دیدگاه ها غیرفعال است