راه هایی برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه

راه هایی برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه

تعویض شیرآلات، اتصالات و دستگیره ها

عوض کردن چیزهای کوچکی مثل شیرهای آب، تجهیزات کوچک و حتی دستگیره های در می تواند چهر ه جدید و زیبایی را به خانه شما ببخشد گزینه های بی شمار و ارزانی هم برای این کار وجود دارد. می توانید از اتصالات برنجی هم رنگ با شیرآلات استفاده کنید، کلگی های سرامیکی طرح دار نصب کنید، یا از رنگ -های مختلف استفاده کنید تا به ترکیب موردعلاقه خود برسید. همان طور که قبلاً گفتیم، گزینه های شما بسیار زیاد است.

اضافه کردن دیوار دکور

دیوار دکور بهترین راه برای تغییر ظاهر خانه است که نیازی هم به کار یا هزینه زیاد ندارد. علاوه براین، این دیوارها باعث برجسته شدن طراحی خانه و پویایی آن می شوند. به دنبال طرح های جذاب و رنگارنگ باشید، یا می توانید از طرح های آماده استفاده کنید. حتی می توانید خودتان کار رنگ آمیزی و دکوراسیون را انجام بدهید. اگر درباره رنگ یا چیدمان وسایل مطمئن نیستید، می توانید از کاغذدیواری استفاده کنید تا بعداً کار کمتری را برای تغییر رنگ انجام دهید.

تغییر پرده ها

اگر اتاقتان را به عنوان عکس در نظر بگیرید، آن وقت پنجره اتاق همان قاب عکس است که با تغییر آن می توانید شکل و حس اتاق را به کلی تغییر بدهید. علاوه براین، گزینه های بسیار زیادی هم برای این کار دارید، می توانید از پرده های صاف یا چین دار استفاده کنید یا روی آن کرکره بزنید، از ترکیب این دو گزینه استفاده کنید یا از طرح های آماده استفاده کنید.

تعویض کوسن ها

کوسن ها را می توان مانند لوازم آرایش صورت دانست. شما می توانید همیشه رنگ و شکل آن ها را بسته به سلیقه، فصل یا حالت روحی خودتان عوض کنید و از تأثیر بزرگی که در ظاهر اتاق می گذارند لذت ببرید. اگر اتاق یا خانه شما کمی حوصله سربر شده است، شاید وقت آن رسیده که چند کوسن را بارنگ های مختلف اضافه کنید تا قیافه اتاق را عوض کنند. اگر به دنبال شکل و شمایل بوهمی  هستید، می توانید از نقش های پیچیده و ظریف استفاده کنید تا جلوه پویایی را به خانه بدهند.

 

تعویض کوسن ها

خرید فرش جدید

فرش این توانایی را دارد تا گرما و تعریف جدیدی را به فضاهای مختلف بدهد. اگر به دنبال تغییر فضای خانه هستید، یکی از بهترین گزینه های شما اضافه کردن یک فرش جدید است. البته که رنگ و نقش فرش از ویژگی های مهم آن به شمار می روند، اما باید بدانید که مکان آن نیز تأثیرگذاری یکسانی دارد. برای مثال می توانید آن را به صورت مورب قرار دهید که پویایی و جلوه جدیدی را به خانه می بخشد.

تزئین دیوارها

دیوار دکور تنها چیزی نیست که می توانید از آن برای تغییر ظاهر اتاق استفاده کنید، شما می توانید از پتانسیل تمام دیوارها به نفع خودتان استفاده کنید. می توانید چند طاقچه معلق را به دیوارها اضافه کنید و دکوری های موردعلاقه تان را روی آن ها بگذارید، یک تابلوی نقاشی بزرگ روی آن آویزان کنید، یا یک گالری شیک و خاص از وسایل شخصی خودتان را درست کنید.

تعویض روکش تخت خواب

تخت خواب قسمت مرکزی اتاق شما به حساب می آید، پس اگر به دنبال تغییر دکوراسیون اتاقتان هستید حتماً از تختخواب شروع کنید. می توانید یک تخت خواب جدید و بزرگ با بالش های پف کرده بخرید یا یک روکش رنگارنگ و با طرح های شاد به آن اضافه کنید؛ بنابراین، تخت خواب هم یکی دیگر از تغییراتی است که گزینه های بی شماری به شما می دهد.

 

تعویض روکش تخت خواب

۱۰ قدم برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه

بیشتر افراد احساس مشخصی نسبت به خانه خود ندارند و افراد کمی در خانه ای با ظاهر موردعلاقه خودشان زندگی می کنند. بیشتر مواقع ما درباره چیزهایی مثل کمد دیواری های بدقواره، سرویس های بهداشتی کوچک، طراحی عجیب وغریب یا دکوراسیون از مد افتاده شکایت می کنیم. شاید حتی از خانه خودتان کاملاً راضی باشید، اما گاهی اوقات حس عجیبی نسبت به آن دارید. بااینکه تغییر چیزهایی مثل پارکت ها یا بزرگ کردن سرویس بهداشتی می تواند هزینه زیادی داشته باشد، می توانید با تغییرات کوچکی ظاهر خانه را عوض کنید. حتی کوچک ترین تغییرات هم می توانند احساس شما درباره خانه را عوض کنند. در ادامه با ۱۰ قدم برای تغییر ظاهر خانه آشنا می شویم که هزینه ای برای شما ندارند.

۱. اتاق را خالی کنید.

در ابتدا باید همه وسایل اضافی را بیرون ببرید. با کنار گذاشتن هر وسیله اضافی به غیراز فرش ها یا مبلمان، تمامی المان های غیرضروری را حذف می کنید و با دید جدید به اتاق نگاه می کنید. شما می توانید وسایل اضافی را به یک اتاق دیگر یا میز آشپزخانه ببرید تا اتاق را در ساده ترین حالت ببینید.

۲. جای مبلمان را عوض کنید.

به چیدمان مبل ها در اتاق نگاه کنید: اگر اتاق شما آن قدر بزرگ است که به شما اجازه تغییر مکان و چیدمان های مختلف را می دهد پس گزینه های بی شماری را پیش رو دارید. اگر تابه حال این کار را نکرده باشید، از این تغییر بزرگ شگفت زده خواهید شد. علاوه براین، به این فکر کنید که حداقل زیر مبل را پس از مدت ها جارو می زنید!

۳. وسایلتان را مرتب کنید.

بعدازاینکه اتاق را از وسایل اضافی خالی کردید، به آن ها نگاهی بیاندازید و به این فکر کنید که کدام یک از آن ها بیشتر حواس شمارا پرت می کند. شاید حتی بخش زیادی از این وسایل را نیاز نداشته باشید. برای مثال شاید دسته بزرگی از مجله های مختلف را دارید که می توانید به کتابخانه ها اهدا کنید یا اسباب بازی ها را در سبد های بزرگ جمع کنید. بسیاری از مواقع قفسه های کتاب تبدیل به مکان های به هم ریخته و شلوغی می شوند، اما با یک چیدمان درست می توانید این وضع را تغییر بدهید. فقط وسایلی را در آن ها بگذارید که نیاز دارید و تمام وسایل اضافی را دور از دید قرار بدهید.

۴. جای وسایل را با یکدیگر عوض کنید.

بعدازاینکه وسایل موردنیازتان را مشخص کردید، آن ها را در فضاهای جدید قرار بدهید. برای مثال جای میز عسلی ها، قفسه های کتاب یا کوسن ها را عوض کنید یا اینکه وسایل مختلف را کنار یکدیگر قرار بدهید. شاید از عکس های خانوادگی که همه یکجا جمع شده اند خسته شده اید و قصد دارید آن ها را بین کتاب ها پخش کنید. برای این کار می توانید تعدادی از کتاب ها را از قفسه خارج کنید و به جای آن ها قاب عکس ها را قرار دهید. برای مثال می توانید کتاب های مربوط به سفر را کنار هم جمع کنید و در کنار آن ها، یک کره جغرافیای آنتیک یا عکس مسافرت های خودتان را قرار دهید. شاید وسایل زیادی داشته باشید که اطراف خانه پخش شده اند، اما قرار دادن آن ها کنار هم می تواند معنای جدیدی را به اتاق شما بدهد.

۵. از اتاق های دیگر استفاده کنید.

به اتاق های دیگر بروید و وسایلی را که دوست دارید، مثل یک آباژور، تابلو نقاشی یا گلدان را از داخل آن ها بردارید. شاید این وسایل کاربرد بهتری و جدیدی را در اتاق های دیگر داشته باشند.

۶. وسایل کهنه را با اسپری رنگ کنید.

زیرشیروانی یا گاراژ خانه را بررسی کنید و به دنبال وسایل به دردنخور باشید. شما می توانید با یک رنگ-آمیزی ارزان کاربرد جدیدی را به آن ها بدهید: گلدان های قدیمی را رنگ کنید یا رنگ قاب عکس هایتان را عوض کنید تا دوباره از آن ها استفاده کنید.

۷. از گل و گیاه استفاده کنید.

گیاهان می توانند تغییرات بزرگی را در شکل و شمایل خانه ایجاد کنند. اگر علاقه ای به نگه داشتن آن ها ندارید، می توانید از نمونه های مصنوعی با کیفیت استفاده کنید تا ترکیب رنگ جدیدی را به خانه اضافه کنند.

 

گل و گیاه در دکوراسیون

۸. جزییات را فراموش نکنید.

به جزییات دقت کنید. چیزهای کوچکی مثل یک کوسن نقش دار، یک گلدان رنگ آمیزی شده یا شمع-هایی که با روبان دور پیچی شده اند می توانند جنبه خاصی را به اتاق بدهند.

۹. به خانه شخصیت ببخشید.

اگر می خواهید اتاق خاصی داشته باشید، چیزهایی را به آن اضافه کنید که داستان زندگی شمارا تعریف می کنند. اتاقی که خالی از لوازم شخصی باشد بی روح است. از سوی دیگر، نباید در این کار زیاده روی کنید و همه وسایلتان را در دسترس بگذارید.

۱۰. چند عدد شمع در خانه بگذارید.

امروزه شمع های برقی یا مصنوعی گزینه های بسیار خوبی برای تزیین خانه هستند، اما هیچ چیزی نمی-تواند گرما و زیبایی یک شعله لرزان شمع را داشته باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است