ساختمان های در حال ظریف کاری تهران

ظریف کاری | ساختمان های در حال ظریفکاری تهران | نحوه ی ظریف کاری ساختمان

هر ساختمانی که ساخته می شود، حاصل تلاش و زحمت گروهی از افراد است که در طول مراحل مختلف، وظایف خود را انجام می دهند. همان طور که در مقالات پیشین نیز به این نکته اشاره کردیم، مراحل ساختمان سازی از گودبرداری و اجرای فونداسیون شروع می شود و به تدریج و در طول مراحل مختلف، به مراحل نهایی که شامل نازک کاری و ظریف کاری است خواهد رسید.

در مرحله ی ظریف کاری، همان طور که از نامش نیز پیداست به سراغ مراحل حساس تر و ظریف تری می رویم که طبیعتاً بخشی از نمای سازه را شکل می دهند. در واقع هر آن چه که دیگران در نهایت از سازه می بینند، بخشی از روند نازک کاری و ظریف کاری ساختمان بوده است. به طور کلی، باید بدانید که ساختمان سازی شامل دو مرحله می شود. مرحله ی سفت کاری و نازک کاری!

سفت کاری همان طور که از نامش نیز پیداست به مراحلی گفته می شود که ساختار ساختمان شکل می گیرد. مراحلی مثل اسکلت بندی ساختمان، دیوارچینی، ساخت سقف و …

اما هر آن چه که در مرحله ی نازک کاری یا ظریف کاری صورت می گیرد، مربوط به تزئینات ساختمان است. این مرحله مشخص می کند که در نهایت ساختمان شما چه شکلی خواهد بود. به همین خاطر است که دارای اهمیت خیلی زیادی است و باید آن را دقت دو چندان انجام داد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم که ظریف کاری شامل چه مراحلی می شود باید اشاره کنیم که هر آن چه بعد از دیوارچینی ساختمان صورت می گیرد مربوط به مرحله ی نازک کاری است. از سفید کاری ساختمان گرفته تا اجرای کاغذ دیواری یا نصب درب و پنجره ها و…

نکته ای که بیشتر افراد آن را درست متوجه نمی شوند این است که بخشی از اجرای تأسیسات هم در مرحله ی ظریف کاری ساختمان صورت می گیرد. مثلاً اجرای کلید و پریزها یا نصب درب و پنجره یا تأسیسات مربوط به تهویه ی هوا نیز در مرحله ی ظریف کاری انجام می شود. تصور نکنید که نازک کاری صرفاً به معنای کاشی کاری و اجرای سرامیک و نقاشی در و دیوار است. همان طور که اشاره کردیم، در واقع هر چیزی که بعد از دیوارچینی و اجرای ستون های ساختمان روی آن صورت می گیرد، بخشی از پروسه ی مربوط به ظریف کاری و نازک کاری است.

حالا باید دقت داشته باشید که ظریف کاری نیز مانند دیگر مراحل ساختمان سازی با توجه به نظر و سلیقه ی صاحب خانه صورت می گیرد و می تواند اعمال سلیقه کند. قبل از این که به سراغ توضیح مراحل مختلف نازک کاری برویم، می خواهیم برخی از ساختمان های در حال ظریف کاری تهران را به شما معرفی کنیم و بگوییم چگونه می توان به آن ها دسترسی داشت. با ما همراه باشید.

بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه

امروزه هزاران نفر در شهر تهران، مشغول به کار در یکی از مشاغل مربوط به ساختمان سازی هستند. برخی از افراد فروشنده ی مصالح ساختمانی هستند، برخی دیگر کارهای خدماتی مثل گودبرداری، اجرای فونداسیون، اسکلت بندی و …را انجام می دهند. بعضی دیگر هم امور مربوط به بعد از اتمام پروژه را در دست می گیرند و برای فروش ملک اقدام می کنند و کارشان اساساً جوش دادن معاملات ساختمانی است.

به هرحال هریک از این سه نوع شغل، با ساختمان سازی در ارتباط هستند و مشتری های بالقوه ای دارند که می توانند بالفعل شوند. یکی از اصلی ترین مشتریان این گروه از افراد، ساختمان هایی است که در حال ساخت می باشند. تهران شهر بزرگی است و روزانه صدها پروژه ی ساختمانی در آن کلید می خورد و استارت زده می شود.

اگر اطلاعاتی در مورد این ساختمان های در حال ساخت داشته باشید می توانید مشتریان بالقوه ی خود را به مشتری های ثابت و بالفعل تبدیل کنید.

اما جمع آوری اطلاعات تمامی ساختمان های در حال ساخت تهران، کار ساده و راحتی نیست. شما باید وقت بگذارید و برای انجام این کار به تک تک ساختمان های این چنینی سر بزنید. شماره تماس سازندگان را به نحوی پیدا کنید، به هر زحمتی که هست، بفهمید که ساختمان مورد نظر شما در چه مرحله ای از ساخت است. تازه اگر نگهبانان و صاحبان پروژه به شما شک نکنند که برای چه این همه مدت به ساختمان نیمه کاره شان زل زده اید و چیزهایی می نویسید. بنابراین این روش را کنار بگذارید و از همین حالا به دنبال روش های عاقلانه تری باشید. یکی از بهترین این روش ها که تمامی اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار می گذارد، خریداری یک بانک اطلاعات ساختمان است.

اگر می خواهید بدانید که چه ساختمان هایی در تهران، در مرحله ی ظریف کاری هستند یا این که چه متراژی دارند یا شماره تماس سازندگان و پیمانکاران آن چیست، می توانید به سراغ بانک اطلاعات ساختمانی بروید.

بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه، یکی از جامع ترین و کامل ترین بانک های اطلاعاتی است که در کشور وجود دارد و شامل اطلاعات تمامی پروژه های کوچک و بزرگ تهران و کرج می باشد؛ بنابراین شما به راحتی می توانید استراتژی درستی برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود داشته باشید و به این ترتیب رونق خوبی به کسب و کارتان بدهید. با این مقدمه به سراغ مراحل مختلف ظریف کاری می رویم. با ما همراه باشید.

اطلاعات ساختمان های درحال ظریف کاری

مراحل ظریف کاری ساختمان

همان طور که اشاره کردیم، تمام مراحلی که بعد از سفت کاری ساختمان صورت می گیرد و بیشتر در جهت اجرای تزئینات و ظاهر ساختمان است؛ ظریف کاری گفته می شود.

در ادامه به صورت موردی به تک تک این مراحل اشاره می کنیم و سعی خواهیم کرد که شما را با این مراحل آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

اندود کاری

همان طور که گفتیم بعد از اسکلت بندی ساختمان نوبت به دیوارچینی و آجر گذاری می شود؛ اما بعد از این که مرحله ی اول تأسیسات را اجرا نمودید، باید به سراغ مرحله ی گچ کاری و اندود کاری ساختمان بروید. حالا باید بدانید که خود اندود کاری و گچ کاری در طول دو مرحله انجام می شود:

مرحله اول اندود کاری: در این مرحله که به نام اندود کاری داخلی نیز شناخته می شود، از فضای رطوبت دور است و به همین دلیل و برای کاهش هزینه از ترکیب گچ و خاک برای پوشاندن دیوار استفاده می شود. این مرحله به عنوان زیر کاری برای مرحله ی بعد اندود کاری، لازم و ضروری است.

مرحله ی دوم اندود کاری: دومین مرحله از اندود کاری که به نام اندود کاری خارجی نیز نامیده می شود، بیشتر برای مقاوم سازی سازه انجام می گیرد. در واقع این لایه از کار با عوامل جوی و ضربه های متفاوت رو به رو است و به همین خاطر باید مقاومت بالایی داشته باشد. به همین خاطر است که از مصالحی مستحکم تری مثل سیمان برای اندود کاری خارجی استفاده می شود.

البته طبیعی است که هر دو مرحله لازم و ضروری می باشد و باید برای مقاوم سازی سازه در برابر آسیب های احتمالی صورت بگیرد.

سفید کاری

یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل مربوط به ظریف کاری ساختمان، مرحله ی مربوط به سفید کاری سازه است. قبل از هر چیزی باید بگوییم که این لایه از دیوار، لایه ای است که تمام تزئینات و نمای نهایی کار قرار است روی آن پیاده سازی شود. به همین دلیل است که حتماً باید نهایت دقت را در اجرای آن به عمل آورد.

برای سفید کاری ساختمان لازم است از گچ خالص استفاده شود تا سطح دیوار صاف و سفید از آب دربیاید. هر چقدر که این گچ مرغوب تر باشد، احتمالاً نتیجه ی نهایی کار نیز بهتر خواهد بود.

البته باید دقت داشته باشید که سفید کاری ساختمان باید زمانی انجام شود که مرحله ی اندود کاری خشک شده باشد.

یک نکته ی مهم به هنگام اجرای سفید کاری ساختمان این است که باید خیلی سریع و فوری صورت بگیرد چرا که گچ در معرض اکسیژن خیلی زود سفت می شود و دیگر نمی توان با ماله آن را روی دیوار کشید. هم چنین نمی توان مثل دیگر مصالح ساختمانی با گچ برخورد کرد.

نمی توانید مقدار زیادی گچ درست کنید و سپس انتظار داشته باشید که هر زمان که به سراغش بروید قابل استفاده باشد. باید به اندازه ای که می خواهید کار کنید، ملات گچ درست کنید و هر بار این کار را تکرار کنید. هم چنین باید بدانید که گچ خیلی زود خشک می شود و به همین دلیل است که بعد از کشیدن آن روی دیوار، دیگر نمی توان پرداختی روی آن صورت داد. به همین خاطر است که به مرحله ی دیگری به نام کشته کشی می رسیم. این مرحله شامل کشیدن یک لایه ی نازک و ظریف به ضخامت یک میلی متر روی سطح گچ کاری شده است.

این لایه دو کار انجام می دهد:

اول از همه این که سطح دیوار را صاف و یک نواخت می کند. (البته در این روند باید از ماله استفاده کنید)

هم چنین باید بدانید که این لایه خشک می شود اما سخت نمی گردد. به این ترتیب می توانید اصلاحات یا پرداخت مورد نظر خود را روی گچ داشته باشید.

اجرای قرنیزها

اگر به پایین دیوارهای خانه نگاه کنید، احتمالاً یک نوار باریک چوبی یا سنگی خواهید دید. این نوارهای باریک قرنیز نام دارند و اصلی ترین کاری که انجام می دهند این است که اجازه ی نفوذ رطوبت کف را به دیوارها ندهند. در واقع به همین خاطر است که معمولاً از مصالح ضد آب مثل سنگ و کاشی و سرامیک برای ساخت قرنیز استفاده می شود.

بعد از این که مرحله ی گچ کاری به اتمام رسید باید فوراً دست به کار شده و شروع به اجرای قرنیزها کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه رطوبتی به دیوارها نمی رسد. عموماً از سنگ های سختی مثل تراورتن و مرمر برای ساخت قرنیز استفاده می شود.

البته اخیراً چوب های ضد آب نیز محبوبیت خوبی پیدا کرده اند. نکته ی مهم این جاست که مصالح مورد استفاده در ساخت قرنیز هرگز نباید اجازه ی نفوذ رطوبت به داخل دیوارها را بدهند.

عایق سازی سرویس ها

هر جایی از منزل که رطوبت زیادی دارد، نیازمند عایق سازی است. مثلاً حمام و دستشویی که مرتب در معرض نفوذ آب هستند، باید عایق کاری شوند که این مرحله جزوی از مراحل ظریف کاری ساختمان است. بیشتر مواقع در طول دو مرحله عایق کاری سرویس های بهداشتی صورت می گیرد.

مرحله ی اول: در این مرحله ابتدا دیوارهای سرویس را عایق کاری می کنند تا به این ترتیب هیچ گونه رطوبتی به آن ها نفوذ نکند.

مرحله ی دوم: در این مرحله به سراغ عایق سازی کف می رویم و باید با استفاده از قیر و گونی کف از نفوذ رطوبت جلوگیری شود.

اجرای سرامیک و کاشی (کف سازی)

زمانی که وارد یک سازه می شوید، شاید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب کند، جنس مصالح مورد استفاده در کف ساختمان است. امروزه ده ها محصول مختلف برای کف سازی به کار می رود و به دلیل تنوع خیلی زیاد، سلیقه های متفاوت را پوشش می دهد.

برخی از افراد هنوز ترجیح می دهند که از سرامیک و کاشی برای ساخت کف خانه استفاده کنند. اگر می خواهید از سرامیک برای کف سازی استفاده کنید، توصیه می شود که اجرای قرنیزها را به بعد از انجام این مرحله موکول کنید.

از دیگر کف پوش های خیلی رایج، پارکت ها هستند که باید روی سطح مورد نظر اجرا شوند. به طور خلاصه ظریف کاری زیادی در این مرحله لازم است تا نتیجه ای که می گیرید قابل قبول و مناسب باشد.

نکته ای که به هنگام اجرای سرامیک باید رعایت کنید این است که تمام زوایای ساختمان را از لحاظ شاقول بودن و گونیا بودن بررسی کنید و ایرادات آن را برطرف نمایید.

اجرای سرامیک و کاشی

سقف کاذب

شما نمی توانید سقف را در همان مرحله ی سفت کاری رها کنید و اجازه بدهید که این مسئله نمای خانه تان را خراب کنید. به همین خاطر است که معمولاً روی سقف ها، کارهای مختلفی انجام می شود که حقیقتا یکی از اصلی ترین مراحل ظریف کاری ساختمان است. این کارها می توانند شامل اجرای سقف کاذب و البته گچ بری باشد. امروزه کناف کاری نیز به شدت محبوب شده است و خیلی ها آن را ترجیح می دهند.

نمای داخلی و خارجی ساختمان

بخش مهمی از ظریف کاری ساختمان به دکوراسیون داخلی برمی گردد. این بخش البته به سلیقه ی خود سازنده یا صاحب ملک بستگی دارد اما به طور کلی در این مرحله است که باید رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری انجام شود.

هم چنین نورپردازی نیز در این مرحله صورت می گیرد. شما می توانید با استفاده از نورهای موضعی، کف و …فضای بسیار دلپذیری برای داخل و بیرون ساختمان بسازید. به طور کلی هر چیزی که برای نمای ساختمان صورت می گیرد، به عهده ی سازنده یا مالک است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هر چیزی، به خوبی تحقیق کنید و بهترین سبک و استایلی که می خواهید را انتخاب کنید. در نهایت امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشیم که پاسخ گوی سؤالات شما عزیزان در مورد ساختمان های در حال ظریف کاری تهران بوده باشیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بانک اطلاعات ساختمانی به وب سایت پرشین سازه مراجعه کنید.

دیدگاه ها غیرفعال است