ساختمان های در حال نازک کاری تهران

نازک کاری | ساختمان های در حال نازک کاری تهران | نحوه ی نازک کاری ساختمان

ساختمان سازی یکی از پیچیده ترین مشاغلی است که وجود دارد. ساختمان هایی که در حال حاضر در آن زندگی می کنید، حاصل ده ها مرحله ی مختلف است که توسط استادکاران و مهندسین صورت می گیرد. هر مرحله ای روند مخصوص به خود را دارد و بخشی از ماهرترین افراد را به کار می گیرد.

در مقالات پیشین راجع به ساختمان های در حال دیوارچینی، تأسیسات، گودبرداری و گچ و خاک صحبت کرده ایم. در این مقاله می خواهیم به یکی از حساس ترین مراحل ساختمان سازی یعنی مرحله ی نازک کاری بپردازیم و بگوییم شامل کدام یک از اقدامات است.

نازک کاری به هر آن چیزی گفته می شود که روی ساختار و اسکلت اصلی ساختمان پیاده سازی می شود. با ما همراه باشید تا با تمامی این مراحل آشنا شویم اما قبل از این که به سراغ مراحل انجام نازک کاری آشنا شویم، پیشنهاد ویژه ای برای تمام کسانی که در یکی از مشاغل ساختمانی مشغول به کار هستند داریم:

بانک اطلاعات ساختمان

اگر شغلی مربوط به ساختمان سازی دارید، مثلاً در کار فروش آجر یا سیمان هستید یا این که خدماتی مثل گودبرداری یا گچ کاری و نقاشی و …ارائه می کنید، لازم است که مشتری های خود را بشناسید و هیچ چیز بهتر از یک بانک اطلاعات ساختمانی برای شناخت دقیق مشتری هایتان نیست.

در یک بانک اطلاعات ساختمانی شما می توانید تمام ساختمان های در حال ساخت تهران و کرج را پیدا کنید. می توانید ببینید که در چه مرحله ای از ساخت قرار گرفته اند. چقدر مانده است تا به اتمام برسند، چه متراژ و مساحتی دارند، شماره تماس سازندگان و پیمانکاران آن پروژه ی به خصوص چیست و خلاصه این که می توانید هر اطلاعاتی که برای فروش محصول یا خدمات نیاز دارید را در این بانک اطلاعات ساختمانی به دست آورید.

اما اجازه بدهید یکی از بهترین بانک های اطلاعات ساختمانی موجود در کشور را به شما معرفی کنیم:

بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه با داشتن اطلاعات مربوط به صدها و هزاران پروژه ی ساختمانی در حال ساخت تهران و کرج، بهترین مرجع شما برای بازاریابی خواهد بود.

شما می توانید تمامی پروژه های مورد نظرتان را از طریق این بانک اطلاعاتی پیدا کنید و به این ترتیب به طور مستقیم با سازندگان در ارتباط باشید.

اطلاعات موجود در این بانک اطلاعات ساختمانی کمترین میزان خطا را دارند؛ بنابراین می توانید با خیالی آسوده به اطلاعات موجود در آن ها اکتفاء کنید. هم چنین باید بگوییم که روزانه پنجاه پروژه ی جدید به این بانک اطلاعاتی افزوده می شود؛ بنابراین شما همواره مشتری های جدیدی خواهید داشت که در انتظار عرضه ی محصولات توسط شما هستند.

با راه اندازی یک پنل پیامکی می توانید به طور مستقیم تبلیغ کالا یا خدمات خود را به شماره تماس سازندگان تهران بفرستید و به این ترتیب ارتباطی بی واسطه و مستقیم با آن ها داشته باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با این بانک اطلاعات ساختمانی وجود دارد این است که شما می توانید مراحل پیشرفت کار را در آن ملاحظه کنید. به این ترتیب اگر پروژه ای نیازمند خدمات شما نبود، می توانید به سادگی از آن عبور کرده و تبلیغات بیهوده ی خود را کاهش دهید.

در واقع جامعه ی هدفی که این بانک اطلاعاتی به شما معرفی می کند، بهترین کارکرد آن است. با این مقدمه به سراغ مراحل مختلف نازک کاری خواهیم رفت. با ما همراه باشید.

نازک کاری ساختمان

نازک کاری ساختمان

نازک کاری در هر جایی از ساختمان ممکن است متفاوت باشد و نیازمند اقدامات متفاوت تری باشد. در ابتدا به مراحل نازک کاری اتاق ها می پردازیم و سپس به سراغ آشپزخانه و نازک کاری آن می رویم که اندکی متفاوت است.

مرحله اول نازک کاری اتاق: قیر و گونی بر روی کف

مهم ترین چیز در یک سازه این است که اجازه ی نفوذ رطوبت و آب را به داخل زمین یا دیوارها ندهیم؛ بنابراین برای جلوگیری از چنین مسئله ای، قیر و گونی بر روی کف انجام می شود که بخشی از نازک کاری ساختمان است. این مرحله به خصوص در مورد ساختمان هایی که خاک مرطوب دارند ضروری و لازم است. بعد از اتمام مرحله ی سیمان ریزی، باید روی آن را قیر و گونی پوشاند. خیلی مهم است که تمام سطح آن را به صورت یکدست بپوشانیم و هیچ گونه منفذی باقی نگذاریم.

مرحله دوم نازک کاری اتاق: شمشه گیری

اصلی ترین وظیفه ای که گام شمشه گیری باید داشته باشد این است که سطوح را صاف و بدون اعوجاج دربیاورد. به همین دلیل برای این که دیوار صاف و یک دست باشد و به قول معروف باد کردگی نداشته باشد، باید مرحله ی شمشه گیری را انجام داد.

برای انجام این مرحله، در گام اول باید یک نقطه از بالای دیوار ساختمان را انتخاب کنیم که ترجیحاً در گوشه و زاویه باشد. سپس آن را با گچ و ماله صاف و یکدست می کنیم. سپس با استفاده از شاقول، آن نقطه را به سمت پایین تعمیم داده و همه را یک دست می کنیم

همین کار را با دیگر زوایای ساختمان نیز تکرار می کنیم و باز هم یک نقطه را انتخاب کنیم و سپس با استفاده از شاقول به پایین مرتبط می کنیم. سپس میان دو نقطه ای که در بالا و پایین مشخص کردیم، ریسمانی می کشیم و به فاصله ی یک متر یا کمتر، با گچ و خاک، یک نقطه ی مسطح درست می کنیم و سپس دوباره از شاقول برای تعمیم آن به سمت پایین استفاده می کنیم. در نهایت نیز باید از یک شمشه استفاده می کنیم تا پشت دو نقطه ی هم سطح را با گچ و خاک یا سیمان و ماسه پر کنیم.

مرحله سوم نازک کاری اتاق: اجرای ملات گچ و خاک

باید بدانید که فقط مرحله ی گچ کاری است که نیاز است تا دیوار سفید باشد. به همین خاطر است که می توانید در لایه های پایین تر به جای گچ مرغوب و خالص از گچ و خاک استفاده کنید. به این ترتیب گچ خالص را با خاک ترکیب می کنیم و در هزینه های خود صرفه جویی خواهیم کرد چرا که خاک ارزان تر از گچ است. نکته ی دیگر این جاست که ملات شما دیرگیر تر می شود و مهلت خواهید داشت تا دیوار را به خوبی بپوشانید.

خاکی که برای ساخت این ملات استفاده می شود؛ خاک رس است. بعد از این که خاک رس را الک کردیم و ناخالصی های آن گرفته شد می توان آن را با گچ مخلوط کرد. مقدار مناسب برای ترکیب این دو ماده دقیقاً به اندازه ی نصف نصف است. هم چنین باید آب نیز به این ملات اضافه کنید تا حالتی خمیری شکل پیدا کند و بتوان با آن کار کرد.

مرحله ی چهارم نازک کاری اتاق: سفید کاری

یکی از اصلی ترین مراحل مربوط به نازک کاری، مرحله ی سفید کاری است که برای انجام آن باید از گچ خالص استفاده شود؛ اما نکته این جاست که گچ به سرعت می گیرد؛ بنابراین مقدار آبی که برای ساخت ملات گچ به کار می برید باید اندازه و دقیق باشد. همچنین سرعت انجام سفید کاری نیز نقشی تعیین کننده دارد. به خاطر این که اگر زمان اجرای کار طولانی شود، گچ سفید کاری سفت می شود و دیگر نمی توان آن را برداشت.

نکته ی مهم دیگر این است که گچ را باید الک کنید تا گچ کلوخه نشود و بتوان از آن استفاده ی بهینه کرد. بعد از آماده کردن ملات گچ باید آن را روی لایه ی قبلی کشیده و با ماله صاف کرد.

مرحله ی پنجم نازک کاری اتاق: کشته کشی

یکی از مشکلات رایج به هنگام گچ کاری این است که چون ملات گچ خیلی سریع می گیرد، ممکن است بعد از انجام سفید کاری، ملات گچ بگیرد و به طور کامل نتوان آن را صاف کرد. برای حل این معضل می توان از یک لایه ی گچ استفاده کرد که حالتی خشک دارد اما سفت نمی شود. نام این لایه، کشته است. گچ مورد استفاده در مرحله ی کشته کشی نیز باید خالص باشد. باید بدانید که لایه ی کشته کشی، همان لایه ی نهایی است که روی آن گچ بری یا نقاشی صورت می گیرد.

مرحله ی ششم نازک کاری اتاق: رنگ آمیزی دیوارها یا استفاده از دیوارپوش

بسته به سلیقه یا دکوراسیون خانه، می توانید روی لایه ی نهایی گچ از دیوارپوش یا رنگ های مخصوص استفاده کنید. هم چنین استفاده از کاغذ دیواری نیز در این مرحله صورت می گیرد. در واقع ظاهر نهایی دیوار ها در این مرحله مشخص می شود.

مرحله ی هفتم نازک کاری اتاق: موزاییک کاری یا سنگ کف

یکی از مهم ترین نکاتی که به هنگام نازک کاری باید به آن دقت داشته باشید اجرای کف پوش است. می توانید از موزاییک یا پارکت یا هر مصالحی که در نظر دارید استفاده کنید. گاهی مواقع از سنگ نیز برای اجرای کف نیز استفاده می شود اما باید دقت داشته باشید که اجرای سنگ برای کف هزینه ی انجام کار را بالاتر خواهد برد.

مرحله ی هشتم اجرای نازک کاری اتاق: نصب قرنیزها

یکی از اصلی ترین اقداماتی که جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها صورت می گیرد، اجرای قرنیزهاست. قرنیزها نوارهایی باریک و زیبا هستند که در پایین ترین بخش دیوار نصب می شوند و به این ترتیب در صورتی که کف دچار رطوبت شد، آب به داخل دیوارها نفوذ نخواهد کرد. نکته ی مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که جنس این قرنیز باید به گونه ای باشد که در برابر نفوذ آب مقاومت کند. جنس این قرنیز معمولاً از سنگ، چوب ضد آب، ام دی اف یا پلاستیک است.

اجرای قرنیز به دو صورت هم سطح با دیوار یا برجسته صورت می گیرد که انتخاب یکی از آن ها، بر عهده ی طراح سازه بستگی دارد.

مرحله ی نهم نازک کاری دیوار: اجرای سقف کاذب

بعد از این که سقف اصلی ساخته شد، باید نوعی سقف کاذب نیز روی آن اجرا شود که زیبایی بیشتری پیدا کند. این سقف های کاذب هم چنین محل عبور تأسیسات و سیم هاست تا در ظاهر سازه مشخص نباشند. به این ترتیب می توانید دسترسی مناسبی به آن ها داشته باشید و در صورتی که نیاز به تعمیر یا ترمیم آن ها باشد، دردسر خاصی نداشته باشید.

سفید کاری اتاق ها

مراحل نازک کاری سرویس بهداشتی و آشپزخانه

تفاوتی که نازک کاری این دو مکان با نازک کاری اتاق ها دارد این است که رطوبت فراوانی در آن وجود دارد و باید به گونه ای ساخته شوند که رطوبت به فاضلاب فرستاده شود. اصلی ترین کاری که برای حل این معضل صورت می گیرد، شیب بندی کف است و سپس استفاده از قیر و گونی!

دیوار سرویس ها را به این صورت می سازند که در ابتدا دیوار آجری یا بلوکی ساخته می شود. بعد از آن یک لایه ماسه یا سیمان روی آن کشیده می شود. در گام بعدی باید دیوار را قیر و گونی کرد. سپس توری سیمی روی آن کشید و در نهایت نیز کاشی لعابی استفاده کرد تا رطوبت به آن نفوذ نکند.

گام اول نازک کاری سرویس و آشپزخانه

نکته ی مهم در نازک کاری سرویس و آشپزخانه این است که کاشی کاری قبل از این انجام می شود که اجرای کف صورت بگیرد.

اگر بخواهیم که مرحله ی قیر و گونی را هم زمان با کاشی کاری دیوار انجام بدهیم، ممکن است کارگرانی که رد می شوند، لایه قیر و کف را دچار آسیب کنند و سوراخ شود. به همین خاطر است که در ابتدا، لایه ی محافظ روی دیوارها انجام می شود و در گام بعدی است که کاشی کاری را انجام می دهند.

به یاد داشته باشید که جایی که قیر و گونی دیوار و کف با هم تلاقی می کنند باید توسط قیر داغ به طور کامل به هم چسبانده شوند. اگر امکانش وجود داشت، توصیه می کنیم که قیر و گونی را تا داخل کف شور ادامه دهید. البته باید بدانید که این کار تنها در شرایطی امکان پذیر است که لوله ی کف شور به اندازه ی کافی بزرگ باشد.

گام دوم نازک کاری سرویس و آشپزخانه: کاشی کاری دیوارها

همان طور که گفتیم این محیط ها مرطوب است و باید توسط کاشی یا سنگ پوشانده شوند. برای این که کاشی نصب شود باید در ابتدا یک لایه ی گچ یا ماسه زیر آن کشیده شود. بعد آن را تراز می کنند و شاقول را در محل مورد نظر نصب می کنند. سپس به شکل موقت، با یک تکه گل رس یا گچ سفت، تعادل را آن را حفظ خواهند کرد. بعد از این که کاشی ها را به سطح وصل کردند، مرحله ی بند کشی صورت می گیرد. این مرحله ظرافت زیادی دارد و حتماً باید در انجام آن دقت شود تا زیبایی کار به بهترین شکل ممکن حفظ گردد.

گام سوم نازک کاری سرویس و آشپزخانه: اجرای کف

اجرای کف در سرویس ها و آشپزخانه نیز به همان شکل اتاق ها انجام می شود با این تفاوت که باید سطح شیب مناسبی را در نظر گرفت تا آب در یک نقطه جمع نشود. دقت داشته باشید که اگر کف پوش شما بزرگ باشد نمی توانید شیب درستی را اعمال کنید و به این ترتیب رطوبت و آب روی سطح باقی می ماند. می توانید از مصالحی مثل سنگ، کاشی، موزاییک یا سرامیک برای اجرای کف سرویس و آشپزخانه استفاده کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است